Γ. ΝΤΥΕΡ

Γ. ΝΤΥΕΡ
Θα ήθελα να ταξιδέψω όσο πιο μακριά μπορώ. Θα ήθελα να φτάσω τη χαρά που είναι στην ψυχή μου. Και ν΄αλλάξω τα σύνορα που ξέρω και να νιώσω τη σκέψη και το πνεύμα μου να ωριμάζουν. Θα ήθελα να ζήσω, να υπάρχω, ¨να είμαι". Και να ακούω τις αλήθειες μέσα μου.

Πέμπτη, 26 Ιουλίου 2012

ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΒΑΣΕΩΝ, ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ


«Πρόβλεψη βάσεων: σωστό ή λάθος?»
Το παρακάτω άρθρο γράφτηκε το 2009 και το αναδημοσιεύω  γιατί παραμένει επίκαιρο.
Κάθε χρόνο αφού γράψουν οι υποψήφιοι  αρχίζουν να δημοσιεύονται προβλέψεις για τις βάσεις εισαγωγής στις διάφορες σχολές.

Ερώτημα 1ο : «Είναι δυνατόν να γίνει πρόβλεψη των βάσεων?»
Η άποψη μου  είναι ότι ΔΕΝ είναι δυνατόν να γίνει πρόβλεψη γιατί δεν είναι γνωστό το πιο σημαντικό δεδομένο: Πόσοι μαθητές και με ποια βαθμολογία θα δηλώσουν συγκεκριμένη σχολή.

Ερώτημα 2o : « Τι ορίζουμε ως πρόβλεψη βάσεων»
Τι λέει η έκφραση : « Οι βάσεις θα κινηθούν ελαφρά ανοδικά»
Μια σχολή που πέρυσι είχε βάση 18.000 σε ποια τιμή θα διαμορφωθεί με «ελαφρά άνοδο» ? 18.050 , 18.100 , 18.150,…..
Η πρόβλεψη με εύρος 200 , 300 , 400, 500 μόρια είναι πρόβλεψη?
Η άποψη μου είναι ότι τέτοιες προβλέψεις δεν βοηθούν σε τίποτα αφού σε ένα τέτοιο εύρος είναι χιλιάδες υποψήφιοι και μπορούν να στενοχωρηθούν χωρίς λόγο.
Παράδειγμα. Μια « πρόβλεψη  λέει ότι η βάση σε μια σχολή θα ανεβεί κατά 200 μόρια και τελικά ανεβαίνει κατά 100 μόρια  ή  250 μόρια, πόσα παιδιά θα στενοχωρηθούν χωρίς λόγο ?
Πέρα από την στεναχώρια μπορεί να μας κατευθύνει και σε λάθος επιλογή σχολής που είναι ακόμα μεγαλύτερο κακό.
Η «πρόβλεψη» των βάσεων όχι μόνο δεν βοηθάει σε τίποτα αλλά αντίθετα μπορεί να δημιουργήσει ψεύτικες  προσδοκίες και απογοητεύσεις χωρίς λόγο.

Ερώτημα 3ο : «Είναι αξιόπιστες οι προβλέψεις για το επίπεδο των βάσεων?»
Κατηγορηματικά ΟΧΙ γιατί δεν είναι γνωστά βασικά δεδομένα! Αναλυτής μεγάλης εφημερίδας έγραφε την 1-6-2009 ότι : «οι βάσεις των υψηλόβαθμων σχολών όπως Νομικές, Παιδαγωγικά και Ψυχολογίες θα κινηθούν ελαφρώς
 ανοδικά» και  την 19-6-2009 ο ίδιος έγραφε : «οι βάσεις των υψηλόβαθμων σχολών όπως Νομικές, Παιδαγωγικά και Ψυχολογίες θα κινηθούν ελαφρώς καθοδικά». Σήμερα 26-5-2009 για το ίδιο θέμα γράφει: “Ο αριθμός των υποψηφίων που βρίσκεται στην περιοχή 18-20 είναι ελαφρώς μεγαλύτερος σε σχέση με το 2008. Συνεπώς οι βάσεις των υψηλόβαθμων σχολών (Νομικές, Παιδαγωγικά, τμήματα Ψυχολογίας) θα κινηθούν ανοδικά έως 150 μόρια.
Ο ίδιος αναλυτής 28-6-2009 γράφει: ” Θα πρέπει να τονισθεί ότι, όπως συμβαίνει σε τέτοιες αναλύσεις, υπάρχουν αστάθμητοι παράγοντες (όπως η φετινή ζήτηση των θέσεων μιας σχολής) που μπορούν να επηρεάσουν τα δεδομένα. Tέλος, για την πρόβλεψη των βάσεων υπάρχει ένα περιθώριο σφάλματος της τάξης του + 100 ή – 100 μορίων. Ως εκ τούτου ουδείς μπορεί να θεωρήσει τις εκτιμήσεις αυτές τελεσίδικο «όριο» εισαγωγής. Οι βάσεις εισαγωγής θα ανακοινωθούν από το υπουργείο Παιδείας το τρίτο δεκαήμερο του Αυγούστου.”
Αλλη Κυριακάτικη εφημερίδα μεγάλης κυκλοφορίας  μια έβδομαδα πριν είχε πίνακες με πρόβλεψη μορίων ανά σχολή για  110 “δημοφιλείς  σχολές”  δίνοντας ΕΝΑ αριθμό μορίων ανα σχολή!!! Οι στατιστικές αναλύσεις σε όλους τους κλάδους των επιστημών  δίνουν αποτελέσματα με βάση ένα  
ευρος τιμών και ΠΟΤΕ με μοναδική τιμή.
Να θυμήσω επίσης το βατερλώ των exit polls  στις Ευρωεκλογές 2009  που  έπεσαν έξω κατα 50% απο το τελικό αποτέλεσμα αν και απασχολούν ειδικούς επιστήμονες.  Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης θα αναφέρω οτι οι περισσότεροι υποψήφιοι έχουν αγωνία για μια διακύμανση των βάσεων της τάξης 
το πολύ του 2% που συνήθως είναι το ευρος του στατιστικού σφάλματος!!!!

Η συμβουλή μου είναι οι υποψήφιοι να μην ασχολούνται με τις κάθε φορά προβλέψεις των βάσεων, γιατί μπορεί να οδηγηθούν σε λάθος συμπεράσματα.
Καλοδήμος Δ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μάθηση χωρίς σκέψη είναι χαμένος κόπος. Σκέψη χωρίς μάθηση είναι κίνδυνος. Κομφούκιος
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Η ΧΑΡΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

Αγαπητά παιδιά,

Σας γράφω αυτό το γράμμα για να σας πω δυο-τρία πραγματάκια που έμαθα και που με έκαναν εκστατικά ευτυχισμένη. Σήμερα είμαι πολύ μεγάλη σε ηλικία: να φανταστείτε ότι ήμουν δέκα χρονών τον περασμένο αιώνα! Λοιπόν ακούστε:

Μερικοί άνθρωποι γίνονται ευτυχισμένοι κάνοντας εκδρομές και παίζοντας παιχνίδια, ενώ άλλοι χαίρονται με αγκαλίτσες και φιλάκια, με χορούς και με τραγούδια. Υπάρχουν αρκετοί που τους αρέσουν τα ωραία αντικείμενα. Όλα αυτά είναι σούπερ. Ωστόσο, αν πάρω παράδειγμα τον εαυτό μου, τίποτα δεν μου αρέσει περισσότερο από το να διαβάζω βιβλία. Όχι επειδή είμαι σπασίκλας και φύτουλας και όλ’ αυτά, αν και μπορείς να το πεις κι αυτό. Τα βιβλία είναι σαν ταξίδια και σαν παιχνίδια: διαβάζοντας πετάμε με μεγάλες φτερούγες σε τόπους μακρινούς, εξερευνάμε τις ζωές άλλων ανθρώπων, νιώθουμε αγαπούλες, συγκινήσεις· μέσα στις σελίδες βρίσκουμε εμπειρίες που μοιάζουν με τις δικές μας, ή, ακόμα καλύτερα, δεν μοιάζουν με τις δικές μας - είναι πιο καταπληκτικές! Θυμάμαι πως όταν διάβασα την ιστορία του Ροβινσώνα Κρούσου ένιωσα ανακούφιση: αν ναυαγούσα σε έρημο νησί, όχι μόνο θα επιζούσα αλλά θα περνούσα τέλεια. Τα βιβλία καθησύχασαν τους φόβους μου: κατάλαβα ότι η ζωή είναι μια περιπέτεια κι ότι ποτέ δεν θα βαδίσω μόνη – τα βιβλία θα με συνοδεύουν σαν ζωντανά πλάσματα, θα με παρηγορούν και θα χαϊδεύουν την ψυχή μου. Τώρα που σας γράφω, θυμάμαι ότι συχνά η ψυχή μου ήταν ταραγμένη: είχα ένα σωρό προβλήματα στο σχολείο και στο σπίτι· ένιωθα αγωνία και, μια νύχτα, νομίζω πως είδα φάντασμα.

Όμως, θυμάμαι επίσης πως, όταν ήμουν παιδί σαν εσάς, η καλύτερη ώρα της μέρας ήταν όταν διάβαζα τα βιβλία που τότε ονομάζαμε «εξωσχολικά». Τα εξωσχολικά ήταν πιο αστεία και πιο συγκινητικά από τα σχολικά, πράγμα φυσικό εφόσον το βιβλίο της γραμματικής δεν είναι αστείο και συγκινητικό. Ωστόσο, αν είμαστε τυχεροί κι έχουμε συμπαθητικούς και γλυκούληδες δασκάλους, η γραμματική, η αριθμητική, η ιστορία, η φυσική είναι κι αυτές σχεδόν αριστούργημα.

Επιστρέφω όμως στα μυθιστορήματα, στα διηγήματα, στους μύθους. Η χαρά της ανάγνωσης ήταν, κάπου κάπου, στενοχώρια. Τι παράξενο ε; Μερικές φορές, οι ιστορίες ήταν λυπητερές, στα παραμύθια οι ήρωες περνούσαν τα πάνδεινα: ένα κοριτσάκι που πουλούσε σπίρτα πάγωσε μέσα στο χιόνι, ένα αγοράκι χάθηκε στο άγριο δάσος... Παρότι έκλαιγα γοερά, ήμουν ευχαριστημένη: ένιωθα «κάτι». Θέλω να πω, δεν μπορούμε να χαμογελάμε διαρκώς: οι άνθρωποι γίνονται σοφότεροι νιώθοντας, κάπου κάπου, λύπη, οίκτο, αγανάκτηση. Κυρίως όμως, γίνονται εκστατικά ευτυχισμένοι: δοκιμάστε να ζήσετε τη ζωή του αναγνώστη και θα με θυμηθείτε.

ΣΩΤΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ

Η Δήμητρα Μηλ. διαβάζει και σας προτείνει....ψάξε στην ομώνυμη ετικέτα παραπάνω στα ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ....

Η Δήμητρα Μηλ. διαβάζει και σας προτείνει....ψάξε στην ομώνυμη ετικέτα παραπάνω στα ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ....

ΕΚΕΒΙ

ΕΚΕΒΙ
Εθνικό Κέντρο Βιβλίου
Cute Finding NemoCute Finding Nemo

ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΕΟΤΟΚΑΣ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ

Κ. ΚΑΒΑΦΗΣ

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

Ν. ΠΕΝΤΖΙΚΗΣ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Μ.ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣ

ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ

ΝΙΚΟΣ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ

ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΗ

ΜΑΡΩ ΔΟΥΚΑ

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ...από τον Skipper

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ...από τον Skipper
τα 10 πιο αγαπημένα μου βιβλία που με ταξίδεψαν.....

να μην ξεχάσω να δανειστώ και να διαβάσω...

  • Ο Θεός των μικρών πραγμάτων, Arundhati Roy
  • Δυο φορές Έλληνας, Μένης Κουμανταρέας
  • Οδυσσέας, James Joyce
  • O μύθος του Σίσσυφου, Αλμπέρ Καμύ
  • Μεγάλες προσδοκίες
  • Ο θεός των μικρών πραγμάτων
  • Ο έρωτας στα χρόνια της χολέρας, Γκαμπριέλ Γκαρσία Μαρκές
  • Μικρά Αγγλία, Καρυστιάνη
  • Σιντάρτα, Έρμαν Έσσε
  • Έρως, θέρος, πόλεμος, Ευγενία Φακίνου
  • Το μονόγραμμα, Οδυσσέας Ελύτης
  • Τα ρω του έρωτα, ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ
  • 100 χρόνια μοναξιάς, Γκαμπριέλ Γκαρσία Μαρκές
  • Ο Αλχημιστής, Π. Κοέλο
  • Το όνομα του ρόδου, Ουμπέρτο Έκο
  • Ο κόσμος της σοφίας, Γκάαρντερ

Η γιορτή των ερωτευμένων πλησιάζει. Διαβάστε τα ερωτικά ποιήματα στην Ετικέτα "ΈΡΩΤΑΣ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΗ" και ψηφίστε το ερωτικό ποίημα που σας άρεσε περισσότερο(μπορείτε να επιλέξετε 1 ποιητή ή και περισσότερους)

ΣΟΦΟΚΛΗΣ

Ἔρως ἀνίκατε μάχαν, Ἔρως, ὃς ἐν κτήμασι πίπτεις, ὃς ἐν μαλακαῖς παρειαῖς νεάνιδος ἐννυχεύεις, φοιτᾷς δ’ ὑπερπόντιος ἐν τ’ ἀγρονόμοις αὐλαῖς· καὶ σ’ οὔτ’ ἀθανάτων φύξιμος οὐδεὶς οὔθ’ ἀμερίων σὲ γ’ ἀνθρώπων. Ὁ δ’ ἔχων μέμηνεν.

Ρ. Μ. ΡΙΛΚΕ

Βγάλε τα μάτια μου: μπορώ να σε δω
Κλείσε τ’ αυτιά μου: μπορώ να σε γρικήσω
Και χωρίς πόδια μπορώ σ’ εσε να ρθω ,
Και δίχως στόμα μπορώ να σ’ εξορκίσω.
Σπάσε τα μπράτσα μου: θα σε κρατά η καρδιά μου
Πνίξε μου την καρδιά, μα το μυαλό μου θα χτυπά.
Κι αν ρίξεις στο μυαλό μου τη φωτιά,

Θα σε κρατώ μες το αίμα μου κλεισμένον.


ΤΑΣΟΣ ΛΕΙΒΑΔΙΤΗΣ

… για να γεννηθείς εσύ,
κι εγώ για να σε συναντήσω
γι’ αυτό έγινε ο κόσμος…


ΣΟΦΟΚΛΗΣ, Αντιγόνη, στ.523

" Οὔτοι συνέχθειν, ἀλλὰ συμφιλεῖν ἔφυν. "

"Δε γεννήθηκα να μοιράζομαι το μίσος αλλά την αγάπη"