Γ. ΝΤΥΕΡ

Γ. ΝΤΥΕΡ
Θα ήθελα να ταξιδέψω όσο πιο μακριά μπορώ. Θα ήθελα να φτάσω τη χαρά που είναι στην ψυχή μου. Και ν΄αλλάξω τα σύνορα που ξέρω και να νιώσω τη σκέψη και το πνεύμα μου να ωριμάζουν. Θα ήθελα να ζήσω, να υπάρχω, ¨να είμαι". Και να ακούω τις αλήθειες μέσα μου.

Τρίτη 31 Ιουλίου 2012

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΣΜΑ;



Κάθε καλοκαίρι η ίδια ερώτησηΝα ξεκουραστούν τα παιδιά μακριά από τα βιβλία και τις σκέψειςή να κουβαλήσουμε στις διακοπέςεκτός από τα μπρατσάκιακαι βιβλία;

Κι αν ναιτι βιβλίαΒιβλία με ασκησούλες που θα τους θυμίζουν την ύλη που διδάχτηκαν στο σχολείοή λογοτεχνικά βιβλία που θα τα ταξιδέψουν μακριά;


Θέσαμε την παραπάνω ερώτηση σε 6 ανθρώπους από τον χώρο του βιβλίουκαι ιδού τι μας απάντησαν:
«Το μεγαλύτερο στοίχημα που έχουν ν’ αντιμετωπίσουν ανέκαθεν οι άνθρωποι του βιβλίου είναι το μέλλονδηλαδή τα παιδιάΟι μικροί αναγνώστες είναι θετικοί δέκτες της αναγνωστικής εμπειρίαςαφού μέσα από τις σελίδες ενός βιβλίου ξεδιπλώνεται ο κόσμος των εικόνων και των λέξεωντων νοημάτων και της γνώσηςΕίναι επίσηςτο σημαντικότεροοι αυριανοί αναγνώστες που θα στηρίξουνως αποδέκτεςτην πνευματική δημιουργία καιεπομένωςτην εκδοτική παραγωγή.
Πέρα από το σχολικό εγχειρίδιοτο οποίο εξυπηρετεί τη μαθησιακή λειτουργία αποκλειστικάτο βιβλίο που πιάνουν στα χέρια τους τα παιδιάκατά τη διάρκεια των διακοπώνέχει και πρέπει να έχει ψυχαγωγικό χαρακτήραΕάν οι διακοπές συνεπάγονται την ανεμελιά και το παιχνίδιτο βιβλίο πρέπει να έχει παρόμοιο ρόλοως εναλλακτική δραστηριότητα στην καθημερινότητά τουςΑυτό σημαίνει ότι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί αξιολογούν τους καταλόγους παιδικού και εφηβικού βιβλίουπροτείνουν στα παιδιά τούς τίτλους που θεωρούν καταλληλότερουςαλλά και δίνουν στους μικρούς αναγνώστες την ευκαιρία να διαλέξουν τα βιβλία που τους συγκινούντους ανοίγουν νέους δρόμους στη σκέψη και τη φαντασία.
Τα παιδιά έχουν δείξει ότι αγαπούν το βιβλίο όταν τους προσφέρεται ως μέσο χαράς και διασκέδασηςΟι καλοκαιρινές διακοπές μπορούν να γίνουν ‘προθάλαμος’ για γόνιμο διάβασμα κατά τη σχολική χρονιάΚι αυτό είναι μια ωραία πρόκληση που μπορεί εύκολα και ωφέλιμα να υλοποιηθεί
Κατρίν Βελισσάρηδιευθύντρια του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ)


«ΚαλοκαίριΕυκαιρία για διάβασμαΕυκαιρία τώρα που μπαίνουν τα βιβλία του σχολείου στο συρτάρινα κατεβούν από τα ράφια τα βιβλία που πραγματικά αρέσουν  στα παιδιάΔεν έχει σημασία να θα είναι λογοτεχνίαςγνώσεων ή δραστηριοτήτωναρκεί ν’ αρέσουν στο παιδίΗ ανάγνωση βιβλίων το καλοκαίρι δεν μπορεί να είναι εξαναγκαστικήΑς βοηθήσουμε κάθε παιδί ν’ ανακαλύψει την απόλαυση της ανάγνωσηςΣίγουρακάθε παιδί θα βρει βιβλία που το ενδιαφέρουνΚυκλοφορούνάλλωστετόσα πολλάΑρκεί να σεβαστούμε τις απόψεις κάθε παιδιούΤα βιβλία ‘διακοπών’όταν απλώς επαναλαμβάνουν μέσα από ασκήσεις την ύλη της τάξης που μόλις τέλειωσεδεν προσφέρουν τίποταΥπάρχουνόμωςβιβλία ‘διακοπών’ που βασίζονται στις γνώσεις του παιδιού και του προτείνουν πολλές δημιουργικές δραστηριότητεςΑυτάαν θέλει το παιδίμπορούν να του προσφέρουν δημιουργική απασχόληση και ψυχαγωγίαΕπίσηςπολλά του δίνουν την ευκαιρία να πάρει μια γεύσημέσω αποσπασμάτωναπό λογοτεχνικά βιβλία τα οποία μπορεί ν’ αναζητήσει στα βιβλιοπωλεία για να τα διαβάσει ολόκληρα.
Ανπράγματιένα παιδί χρειάζεται να κάνει επανάληψη και ασκήσεις στην ύλη που διδάχθηκεθεωρώ πιο ‘έντιμο’ να γίνει λίγο πριν ανοίξει το σχολείο και να μην ταυτιστεί με το εξωσχολικό ανάγνωσμαΚαλή καλοκαιρινή ανάγνωσηλοιπόνβιβλίων που θα μας χαρίσουν απόλαυσηΛίγες σταγόνες θάλασσακόκκοι άμμουμια κόκκινη βούλα από καρπούζι ταιριάζουν στα λογοτεχνικά βιβλία και είναι αποδείξεις πως το μικρό μας είχε μαζί με τα παιχνίδια του το βιβλίο και στην παραλίαΓιατί το καλοκαίριπαιχνίδι και βιβλίο είναι το ίδιο
Βαγγέλης Ηλιόπουλοςεκπαιδευτικόςσυγγραφέαςπρόεδρος του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου

«Ένα από τα δεινά των εκδοτικών κατηγοριοποιήσεών μας είναι το χάσμα μεταξύ διδακτικών και ψυχαγωγικών βιβλίων για παιδιάΠόσο πιο γόνιμο θα ήταν ανόχι μόνο στις διακοπέςαλλά και στο σχολείοη διαδικασία της μάθησης μπολιαζόταν με χιούμορπεριπέτεια και φαντασίαΈνα πρόσφατο παράδειγμαπου αποδεικνύει περίτρανα ότι κάτι τέτοιο είναι εφικτόείναι η έκρηξη του ενδιαφέροντος για την εκμάθηση της λατινικής γλώσσας από παιδιά στις αγγλοσαξονικές χώρεςμε αφορμή ένα εικονογραφημένο βιβλίο της B.Bell, με ήρωα τον Minimus, έναν ποντικό που ζει σε μια ποντικότρυπα στο τείχος του Αδριανούκαι κάθε τόσοκαταδιωκόμενος από λεγεωνάριουςαρπάζει λιχουδιές από ρωμαϊκά συμπόσια.
Πρόκειται για εισαγωγή στη γραμματική της λατινικής γλώσσαςτα παιδιά όμως την απολαμβάνουν σαν διασκεδαστική περιπέτεια.  Όπως γράφει η εφημερίδα Guardian: ‘Ο τρόπος που μαθαίναμε παλιότερα τα λατινικά μάς έκανε να τα μισούμεΑπεναντίαςο αξιολάτρευτος Minimus καθιστά τα λατινικά απόλαυση’Η μάθηση μέσα από τη διασκέδαση δεν είναι κάτι τόσο δύσκολοΜια πολύ απλή άσκηση του τύπουένα κιλό πατάτες κάνει 2 ευρώπόσο κάνουν 20 κιλά πατάτεςεύκολα μπορεί να δοθεί με διαφορετικό τρόποΔηλαδή‘όταν ο Πινόκιο λέει ψέματαη μύτη του μεγαλώνει δύο πόντουςΠόσο θα μεγαλώσει αν πει είκοσι ψέματα;
Η άσκηση παραμένει ουσιαστικά η ίδιααλλά ο τρόπος με τον οποίον εκφράζεται διεγείρει αποτελεσματικότερα το ενδιαφέρον του παιδιούΈχουν γίνει αρκετές αξιέπαινες προσπάθειες γεφυρώματος αυτού του χάσματοςΟ ίδιος το έχω επιχειρήσει με τα βιβλία μου για το πρόγραμμα εκπαίδευσης μουσουλμανόπαιδων της Θράκηςόπως και στη σειρά ‘Διακοπές με τον Ευγένιο στο νησί των πυροτεχνημάτων’Στα βιβλία αυτά προσπαθώ να μεταδώσω έννοιες της γραμματικής και της αριθμητικήςδημιουργώντας διάφορους κωμικούς χαρακτήρεςόπως ο δεκανέας Παραδέκας (για την εκμάθηση των δεκαδικών αριθμών), ο εμβαδόν Κιχώτης (για την εκμάθηση κανόνων της γεωμετρίας). Υπάρχουνόμωςτεράστια περιθώρια βελτίωσης του τρόπου μετάδοσης γνώσεων με διασκεδαστικό τρόπο».
Ευγένιος Τριβιζάςσυγγραφέαςκαθηγητής εγκληματολογίας

«Νομίζω ότι, καταρχάς, πρέπει να βγάλουμε το «πρέπει» από την ερώτηση. Το βιβλίο είναι απόλυτη επιλογή. Αν θέλει το παιδί να ξεκουραστεί και να διαβάσει, έχει καλώς. Γιατί εφόσον είναι σε διακοπές, έχει κάθε δικαίωμα να μην διαβάσει. Ποτέ μου δεν θα πίεζα ένα παιδί να διαβάσει ένα βιβλίο. Μπορεί να προσπαθούσα να το πείσω με τον δικό μου τρόπο. Μόνη μου, χωρίς να πιστεύω ότι κάνω σπουδαία δουλειά, έχω κάνει 6 βιβλία ‘καλοκαιρινά’. Προσπαθώ με παιχνιδιάρικο τρόπο να κάνω τα παιδιά να εδραιώσουν τις γνώσεις της σχολικής χρονιάς. Κι αυτό επίσης, αν θέλουν, μπορούν να το κάνουν, αλλά σίγουρα δεν είναι υποχρεωτικό.
Δεν μπορώ να δώσω συμβουλέςΔεν είναι το ίδιο να κάνεις ασκήσεις με αυτά που έμαθεςμε το να ανεβαίνεις ψηλά στον ουρανό μέσα από ένα βιβλίοΤο καλύτερο θα ήταν και τα δύοΑλλά δεν θα προτιμούσα να κάνει ασκησούλεςαπό το να διαβάσει ένα λογοτεχνικό βιβλίοΔιάβασμα οπωσδήποτε λογοτεχνικόΣε κάθε περίπτωσηόμωςτα παιδιά θα επιλέξουν αυτά που θέλουν».
Aγγελική Βαρελλάσυγγραφέας

«Ακόμα θυμάμαι ως εφιαλτική εμπειρία τα βιβλία που μας ‘φόρτωσε’ κάποιο καλοκαίρι το τότε σχολείο μαςθεωρώντας ότι πρωτοπορεί και κάνει ό,τι πιο παιδαγωγικόπροετοιμάζοντάς μας ήπια για την επόμενη σχολική χρονιάΟρθογραφίααριθμητικήκαλλιγραφία… Οι χαρούμενες εικόνες δεν μπορούσαν να αποκρύψουν το γεγονός ότι ήταν ‘εργασία’Αν και ήμουν από τους καλύτερους μαθητές της τάξηςένιωσα αυτή την υποχρέωση ως ασήκωτο βάροςΈπρεπε να παραδώσουμε τα βιβλία με τις ασκήσεις συμπληρωμένεςεπιστρέφοντας το φθινόπωροΤο έκανα βαρυγκωμώντας και καθόλου δεν με αποζημίωσαν τα μπράβο της δασκάλας μου τον ΣεπτέμβριοΣτην πραγματικότητα άρχισε να μου προκαλείται απέχθεια για το «υποχρεωτικό» διάβασμα καισταδιακάοι βαθμοί μου άρχισαν να παίρνουν τον κατήφορο!
Σε κάποια κοντινή ηλικίαένα άλλο καλοκαίρι η μητέρα μου μού έδωσε να διαβάσω τον Καιρό του ΒουλγαροκτόνουΜε θυμάμαι σ’ ένα κρεβάτι στο χωριόβυθισμένον στο διάβασμανα μην κουνιέμαι με τίποταΔεν ήθελα ούτε να φάωούτε να παίξωούτε να κοιμηθώαν δεν τελείωνα το ογκώδες βιβλίοΉδη αγαπούσα το διάβασμακαι το οφείλω 100% στους γονείς μουπου όχι μόνο μου παρείχαν τη δυνατότητα να διαβάζωαλλά με πήγαιναν και στα βιβλιοπωλείαόπου κάναμε «γενναίες» αγορές καικυρίωςμε παρακινούσαν με το παράδειγμά τουςΠάντοτε τους έβλεπα μ’ ένα βιβλίο στο χέρι.
Η απόλαυση της ανάγνωσης είναι ακόμα και σήμερα από τις πιο σημαντικές για μένακαι προσπαθώ να μοιραστώ αυτή την αγάπη και με τα παιδιά μουΌ,τι κι αν υποστηρίζουν διάφοροι ειδικοίόσο καλαίσθητα βοηθήματα για τα παιδιά κι αν κυκλοφορούνομολογώ πως μου προκαλούν απέχθεια όλα όσα προσπαθούν να μετατρέψουν την παραλία σε… θρανίο ή σε σχολική τάξη!
Οι διακοπές πρέπει να είναι διακοπέςκαι το καλύτερο μάθημα που έχουμε να δώσουμε στα παιδιά μας είναι ότι το διάβασμα είναι απόλαυση και όχι καθήκον»!

Κώστας Στοφόροςσυγγραφέας

«Τα σύγχρονα καλοκαίρια έχουν κάτι από την εποχή που ζούμεείναι τόσο φευγάτα... Και τα παιδιά μαςμεγαλώνοντας σε αυτόν τον κυκεώνα της βιασύνης και του εφήμερουας κάνουν μια στάσημιαν ανάπαυλακι ας απολαύσουν ένα λογοτεχνικό βιβλίοΑς ξεφύγουν για λίγο από τα:PSP,MP3, PC και ΟΑΜΥ (Ό,τι Άλλο Μηχανικό Υπάρχεικαι ας «στήσουν» τον ψυχισμό τουςας «σμιλέψουν» τον εξελισσόμενο εαυτό τουςμε υπόβαθρο τις σταθερές και διαχρονικές αξίες ενός κλασικού αναγνώσματοςΚι αν αυτά δεν κατορθώνουν να τα τραβήξουνας αναζητήσουν βιβλία από τη σύγχρονη νεοελληνική λογοτεχνίαβιβλία που θα τους ταιριάζουνμε σύγχρονα θέματα και γλώσσα - κι αυτή ακόμα η αναζήτηση του βιβλίου που θα διαβάσεις είναι ένα ταξίδι.
(Επιστρέφω στα δικά μου παιδικά χρόνιαπου τα καλοκαίρια μας συχνά χαρακτηρίζονταν από τα αναγνώσματά μαςόλα τα κλασικά έργαανάλογα με την ηλικία μας, έβρισκαν τη θέση τους στην καρδιά μας και έμεναν αλησμόνητα.)
...και ΟΧΙδεν είναι απαραίτητο να είναι τα βιβλία σχετικά με τη διδακτέα ύλη.
Ας οδηγήσουμε τα παιδιά να βλέπουν το διάβασμα σαν απόλαυσησαν χαρά.
Όλα τ’ άλλα θα έρθουν μόνα τους».
Φραντζέσκα Αλεξοπούλου-Πετράκησυγγραφέαςυπεύθυνη Δημοσίων ΣχέσεωνΜάρκετινγκ των εκδόσεων Παπαδόπουλος

ΠΗΓΗ....http://www.familylife.gr/Επιμέλεια: Δήμητρα Μαυρίδου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


Μάθηση χωρίς σκέψη είναι χαμένος κόπος. Σκέψη χωρίς μάθηση είναι κίνδυνος. Κομφούκιος
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Η ΧΑΡΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

Αγαπητά παιδιά,

Σας γράφω αυτό το γράμμα για να σας πω δυο-τρία πραγματάκια που έμαθα και που με έκαναν εκστατικά ευτυχισμένη. Σήμερα είμαι πολύ μεγάλη σε ηλικία: να φανταστείτε ότι ήμουν δέκα χρονών τον περασμένο αιώνα! Λοιπόν ακούστε:

Μερικοί άνθρωποι γίνονται ευτυχισμένοι κάνοντας εκδρομές και παίζοντας παιχνίδια, ενώ άλλοι χαίρονται με αγκαλίτσες και φιλάκια, με χορούς και με τραγούδια. Υπάρχουν αρκετοί που τους αρέσουν τα ωραία αντικείμενα. Όλα αυτά είναι σούπερ. Ωστόσο, αν πάρω παράδειγμα τον εαυτό μου, τίποτα δεν μου αρέσει περισσότερο από το να διαβάζω βιβλία. Όχι επειδή είμαι σπασίκλας και φύτουλας και όλ’ αυτά, αν και μπορείς να το πεις κι αυτό. Τα βιβλία είναι σαν ταξίδια και σαν παιχνίδια: διαβάζοντας πετάμε με μεγάλες φτερούγες σε τόπους μακρινούς, εξερευνάμε τις ζωές άλλων ανθρώπων, νιώθουμε αγαπούλες, συγκινήσεις· μέσα στις σελίδες βρίσκουμε εμπειρίες που μοιάζουν με τις δικές μας, ή, ακόμα καλύτερα, δεν μοιάζουν με τις δικές μας - είναι πιο καταπληκτικές! Θυμάμαι πως όταν διάβασα την ιστορία του Ροβινσώνα Κρούσου ένιωσα ανακούφιση: αν ναυαγούσα σε έρημο νησί, όχι μόνο θα επιζούσα αλλά θα περνούσα τέλεια. Τα βιβλία καθησύχασαν τους φόβους μου: κατάλαβα ότι η ζωή είναι μια περιπέτεια κι ότι ποτέ δεν θα βαδίσω μόνη – τα βιβλία θα με συνοδεύουν σαν ζωντανά πλάσματα, θα με παρηγορούν και θα χαϊδεύουν την ψυχή μου. Τώρα που σας γράφω, θυμάμαι ότι συχνά η ψυχή μου ήταν ταραγμένη: είχα ένα σωρό προβλήματα στο σχολείο και στο σπίτι· ένιωθα αγωνία και, μια νύχτα, νομίζω πως είδα φάντασμα.

Όμως, θυμάμαι επίσης πως, όταν ήμουν παιδί σαν εσάς, η καλύτερη ώρα της μέρας ήταν όταν διάβαζα τα βιβλία που τότε ονομάζαμε «εξωσχολικά». Τα εξωσχολικά ήταν πιο αστεία και πιο συγκινητικά από τα σχολικά, πράγμα φυσικό εφόσον το βιβλίο της γραμματικής δεν είναι αστείο και συγκινητικό. Ωστόσο, αν είμαστε τυχεροί κι έχουμε συμπαθητικούς και γλυκούληδες δασκάλους, η γραμματική, η αριθμητική, η ιστορία, η φυσική είναι κι αυτές σχεδόν αριστούργημα.

Επιστρέφω όμως στα μυθιστορήματα, στα διηγήματα, στους μύθους. Η χαρά της ανάγνωσης ήταν, κάπου κάπου, στενοχώρια. Τι παράξενο ε; Μερικές φορές, οι ιστορίες ήταν λυπητερές, στα παραμύθια οι ήρωες περνούσαν τα πάνδεινα: ένα κοριτσάκι που πουλούσε σπίρτα πάγωσε μέσα στο χιόνι, ένα αγοράκι χάθηκε στο άγριο δάσος... Παρότι έκλαιγα γοερά, ήμουν ευχαριστημένη: ένιωθα «κάτι». Θέλω να πω, δεν μπορούμε να χαμογελάμε διαρκώς: οι άνθρωποι γίνονται σοφότεροι νιώθοντας, κάπου κάπου, λύπη, οίκτο, αγανάκτηση. Κυρίως όμως, γίνονται εκστατικά ευτυχισμένοι: δοκιμάστε να ζήσετε τη ζωή του αναγνώστη και θα με θυμηθείτε.

ΣΩΤΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ


Η Δήμητρα Μηλ. διαβάζει και σας προτείνει....ψάξε στην ομώνυμη ετικέτα παραπάνω στα ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ....

Η Δήμητρα Μηλ. διαβάζει και σας προτείνει....ψάξε στην ομώνυμη ετικέτα παραπάνω στα ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ....

ΕΚΕΒΙ

ΕΚΕΒΙ
Εθνικό Κέντρο Βιβλίου

Cute Finding NemoCute Finding Nemo

ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΕΟΤΟΚΑΣ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ


Κ. ΚΑΒΑΦΗΣ

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

Ν. ΠΕΝΤΖΙΚΗΣ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Μ.ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣ

ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ

ΝΙΚΟΣ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ

ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΗ

ΜΑΡΩ ΔΟΥΚΑ

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ...από τον Skipper

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ...από τον Skipper
τα 10 πιο αγαπημένα μου βιβλία που με ταξίδεψαν.....

να μην ξεχάσω να δανειστώ και να διαβάσω...

  • Ο Θεός των μικρών πραγμάτων, Arundhati Roy
  • Δυο φορές Έλληνας, Μένης Κουμανταρέας
  • Οδυσσέας, James Joyce
  • O μύθος του Σίσσυφου, Αλμπέρ Καμύ
  • Μεγάλες προσδοκίες
  • Ο θεός των μικρών πραγμάτων
  • Ο έρωτας στα χρόνια της χολέρας, Γκαμπριέλ Γκαρσία Μαρκές
  • Μικρά Αγγλία, Καρυστιάνη
  • Σιντάρτα, Έρμαν Έσσε
  • Έρως, θέρος, πόλεμος, Ευγενία Φακίνου
  • Το μονόγραμμα, Οδυσσέας Ελύτης
  • Τα ρω του έρωτα, ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ
  • 100 χρόνια μοναξιάς, Γκαμπριέλ Γκαρσία Μαρκές
  • Ο Αλχημιστής, Π. Κοέλο
  • Το όνομα του ρόδου, Ουμπέρτο Έκο
  • Ο κόσμος της σοφίας, Γκάαρντερ


Η γιορτή των ερωτευμένων πλησιάζει. Διαβάστε τα ερωτικά ποιήματα στην Ετικέτα "ΈΡΩΤΑΣ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΗ" και ψηφίστε το ερωτικό ποίημα που σας άρεσε περισσότερο(μπορείτε να επιλέξετε 1 ποιητή ή και περισσότερους)


ΣΟΦΟΚΛΗΣ

Ἔρως ἀνίκατε μάχαν, Ἔρως, ὃς ἐν κτήμασι πίπτεις, ὃς ἐν μαλακαῖς παρειαῖς νεάνιδος ἐννυχεύεις, φοιτᾷς δ’ ὑπερπόντιος ἐν τ’ ἀγρονόμοις αὐλαῖς· καὶ σ’ οὔτ’ ἀθανάτων φύξιμος οὐδεὶς οὔθ’ ἀμερίων σὲ γ’ ἀνθρώπων. Ὁ δ’ ἔχων μέμηνεν.

Ρ. Μ. ΡΙΛΚΕ

Βγάλε τα μάτια μου: μπορώ να σε δω
Κλείσε τ’ αυτιά μου: μπορώ να σε γρικήσω
Και χωρίς πόδια μπορώ σ’ εσε να ρθω ,
Και δίχως στόμα μπορώ να σ’ εξορκίσω.
Σπάσε τα μπράτσα μου: θα σε κρατά η καρδιά μου
Πνίξε μου την καρδιά, μα το μυαλό μου θα χτυπά.
Κι αν ρίξεις στο μυαλό μου τη φωτιά,

Θα σε κρατώ μες το αίμα μου κλεισμένον.


ΤΑΣΟΣ ΛΕΙΒΑΔΙΤΗΣ

… για να γεννηθείς εσύ,
κι εγώ για να σε συναντήσω
γι’ αυτό έγινε ο κόσμος…




ΣΟΦΟΚΛΗΣ, Αντιγόνη, στ.523

" Οὔτοι συνέχθειν, ἀλλὰ συμφιλεῖν ἔφυν. "

"Δε γεννήθηκα να μοιράζομαι το μίσος αλλά την αγάπη"