ΕΡΓΑΣΙΑ , 22 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2013
ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
“ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ”
ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ
|
||
ΟΝΟΜΑΣΙΑ
|
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
|
|
1
|
O Τάλως του Δαίδαλου
|
|
2
|
Πειράματα
κυβερνητικής,
Η πτητική μηχανή του Δαίδαλου
|
|
3
|
Πειράματα
γενετικής του Δαίδαλου, Μινώταυρος
|
|
4
|
Το
κινούμενο ξόανο της Αφροδίτης του Δαίδαλου
|
|
5
|
Πετομηχανή
ή περιστερά του Αρχύτα
|
|
6
|
Διώρυγα
των Μινίων
|
|
7
|
Όρυγμα
της Σάμου του Ευπαλίνου
|
|
8
|
Εξαγωγή
ασημιού στο Λαύριο
|
|
9
|
Μονάδες
χύτευσης μετάλλων
|
|
10
|
Ο μηχανισμός
των Αντικυθήρων
|
ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
“Η ΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ”, με αφορμή τη 10η και 13η ΕΝΟΤΗΤΑ του σχολικού βιβλίου
που αναφέρεται στη ΦΙΛΙΑ
- Δείτε την παρακάτω παρουσίαση για τη ΦΙΛΙΑ
- Μπείτε στη σελίδα http://www.gnomikologikon.gr, επιλέξτε τα ωραιότερα κατά τη γνώμη σας ΑΡΧΑΙΑ γνωμικά για τη φιλία
- Μπείτε στο google, ΕΙΚΟΝΕΣ, ΔΩΣΤΕ ΤΗ ΛΕΞΗ-ΚΛΕΙΔΙ FRIENDSHIP ή FRIENDSHIP ANIMALS ή FRIENDSHIP BABIES ή AMITIE ή ό,τι νομίζετε εσείς καταλληλότερο και επιλέξτε τις ωραιότερες πάλι κατά τη γνώμη σας, εικόνες για τη φιλία και
- ΕΙΣΤΕ ΕΤΟΙΜΟΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ POWER POINT για τη ΦΙΛΙΑ. Σαν συνοδευτικό κείμενο, μπορείτε να βάλετε τις απαντήσεις των ερωτήσεων 2 και 3 του σχολικού βιβλίου, δηλαδή να αναφερθείτε στο
- ΓΙΑΤΙ ΕΝΑΣ ΚΑΛΟΣ ΦΙΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΣ και
- ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ ΜΙΑ ΦΙΛΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ.
- ΠΟΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΙΣΤΩΝ ΦΙΛΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΞΕΡΟΥΜΕ (ΗΡΑΣ-ΑΘΗΝΑΣ, ΑΧΙΛΛΕΑ-ΠΑΤΡΟΚΛΟΥ, ΘΗΣΕΑ-ΠΕΙΡΙΘΟΥ, ΟΡΕΣΤΗ-ΠΥΛΑΔΗ, ΠΕΛΟΠΙΔΑ-ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ-ΗΦΑΙΣΤΙΩΝΑ, ΦΙΛΙΠΠΟΥ-ΝΑΘΑΝΑΗΛ)
- Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΤΟΜΙΚΗ Ή ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΟΜΑΔΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΟΘΕΙ ΤΟ ΑΡΓΟΤΕΡΟ ΜΕΧΡΙ 5 ΜΑΡΤΙΟΥ!!!
Ένα μεγάλο αφιέρωμα στην πραγματική φιλία… Μοιραστείτε το με όσους αγαπάτε!
Οι πραγματικοί φίλοι μένουν μαζί στα
δύσκολα
Είναι πάντα εκεί για να προσφέρουν έναν ώμο για να ακουμπήσεις
Και να ακούσουν τα προβλήματα σου
Φίλος είναι αυτός που γνωρίζει τα πάντα για σένα και εξακολουθεί να σε συμπαθεί
Ανεξάρτητα από το μέγεθος
Το πόσα λεφτά έχεις
Το πόσα λεφτά έχεις
Το σχήμα
Το σχήμα
Το χρώμα
Το χρώμα
Το είδος
Το είδος
Ή την ηλικία
Ή την ηλικία
Ο πραγματικός φίλος δεν σε αφήνει να κάνεις βλακείες μόνος σου
Ο πραγματικός φίλος δεν σε αφήνει να κάνεις βλακείες μόνος σου
Αλλά θα σε σταματήσει από το να κάνεις κάποιο λάθος
Αλλά θα σε σταματήσει από το να κάνεις κάποιο λάθος
Θα σε κρατήσει ζεστό
Θα σου δώσει ώθηση
Θα είναι εκεί όταν δεν είσαι καλά
Θα είναι εκεί όταν δεν είσαι καλά
Θα σε προστατεύει
Θα σε προστατεύει
Θα είναι τα μάτια σου όταν δεν μπορείς να δεις
Θα είναι τα μάτια σου όταν δεν μπορείς να δεις
Και δε θα σε αφήσει ποτέ!
Και δε θα σε αφήσει ποτέ!
Οι αληθινοί φίλοι είναι για πάντα
για όλα τα προβλήματα της ζωής σου,
ούτε έχω απαντήσεις
για τις αμφιβολίες και τους φόβους σου ˙
όμως μπορώ να σ’ ακούσω
και να τα μοιραστώ μαζί σου.
Δεν μπορώ ν’ αλλάξω
το παρελθόν ή το μέλλον σου.
Όμως όταν με χρειάζεσαι
θα είμαι εκεί μαζί σου.
Δεν μπορώ να αποτρέψω τα παραπατήματα σου.
Μόνο μπορώ να σου προσφέρω το χέρι μου
να κρατηθείς και να μη πέσεις.
Οι χαρές σου, οι θρίαμβοι και οι επιτυχίες σου
δεν είναι δικές μου.
Όμως ειλικρινά απολαμβάνω να σε βλέπω ευτυχισμένο.
Δεν μπορώ να περιορίσω μέσα σε όρια
αυτά που πρέπει να πραγματοποιήσεις,
όμως θα σου προσφέρω τον ελεύθερο χώρο
που χρειάζεσαι για να μεγαλουργήσεις.
Δεν μπορώ να αποτρέψω τις οδύνες σου
όταν κάποιες θλίψεις
σου σκίζουν την καρδιά,
όμως μπορώ να κλάψω μαζί σου
και να μαζέψω τα κομμάτια της
για να την φτιάξουμε ξανά πιο δυνατή.
Δεν μπορώ να σου πω ποιος είσαι
ούτε ποιος πρέπει να γίνεις.
Μόνο μπορώ
να σ' αγαπώ όπως είσαι
και να είμαι φίλος σου.
Αυτές τις μέρες σκεφτόμουν
τους φίλους μου και τις φίλες μου,
δεν ήσουν πάνω
ή κάτω ή στη μέση.
Δεν ήσουν πρώτος
ούτε τελευταίος στη λίστα.
Δεν ήσουν το νούμερο ένα ούτε το τελευταίο.
Να κοιμάσαι ευτυχισμένος.
Να εκπέμπεις αγάπη.
Να ξέρεις ότι είμαστε εδώ περαστικοί.
Ας βελτιώσουμε τις σχέσεις με τους άλλους.
Να αρπάζουμε τις ευκαιρίες.
Να ακούμε την καρδιά μας.
Να εκτιμούμε τη ζωή.
Πάντως δεν έχω την αξίωση να είμαι
ο πρώτος, ο δεύτερος ή ο τρίτος
στη λίστα σου.
Μου αρκεί που με θέλεις για φίλο.
Ευχαριστώ που είμαι.
Β΄ ΤΡΙΜΗΝΟ,
1. ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ
Το βίντεο αυτό δημιουργήθηκε στα πλαίσια της εκθέσεως "Δημοκρατία και η Μάχη του Μαραθώνα" στο Ζάππειο Μέγαρο (29/Οκτ/10).Είναι μια προσπάθεια ώστε να γίνει κατανοητός ο τρόπος με τον οποίο έγινε η μάχη. Η τοποθεσία, η ανάπτυξη των στρατευμάτων και η τακτική μάχης που έδωσε στους Έλληνες το νικηφόρο αποτέλεσμα. Η έκθεση έγινε από τον Σπύρο Μερκούρη, τον ακούραστο αδελφό της Μελίνας που ακόμα και στα 85 του δηλώνει το παρόν του στο πολιτιστικό προσκήνιο. Την δημιουργία και προβολή του ντοκιμαντέρ στα ΜΜΕ ανέλαβε η Honeybee.
1. Πού βρίσκονται γεωγραφικά οι Θερμοπύλες και πού οφείλουν το όνομά τους;
2.Ποια μάχη έγινε εκεί και πότε;
3. Ποιο ήταν το μέγεθος της περσικής αυτοκρατορίας και γιατί ο Ξέρξης ήθελε να επιτεθεί στην Ελλάδα;
- ...................................
- ...................................
4. Ποια η πορεία του Ξέρξη;
5. Nα συγκρίνετε πώς ήταν τότε οι Θερμοπύλες και πώς σήμερα. Ποιο το πλεονέκτημα της θέσης των Θερμοπυλών για πολεμική σύγκρουση;
6. Τι ήταν οι Αθάνατοι και πού οφείλεται η ονομασία τους;
7. Τι είναι η σπαρτιατική φάλαγγα;
ΣΑΛΑΜΙΝΑ
ΠΛΑΤΑΙΕΣ
Περισσότερα δείγματα αρχαϊκής γλυπτικής,μπορείτε να δείτε παρακάτω:
ΠΗΓΗ...http://www.lectores.gr
Η ΦΡΑΣΙΚΛΕΙΑ ΚΑΙ Ο ΑΔΕΡΦΟΣ ΤΗΣ
Μετά από μία πολύχρονη και πολύπαθη ανασκαφή στη Μερέντα (και στο Κλασικό δήμο Μυρρίνους) έρχεται στο φως το Μαϊο του 1972 η Φρασίκλεια και ένας κούρος που βρέθηκαν μαζί και χαρακτηρίστηκε ως "αδερφός" της. Την εντυπωσιακή αυτή ανακάλυψη οφείλουμε στην επίμονη εργασία του αρχαιολόγου Ευάγγελου Κακαβογιάννη.
Τα δύο αυτά αγάλματα κοσμούσαν πιθανότατα τους τάφους μελών μίας εύπορης οικογένειας της αρχαϊκής περιόδου. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι μάλλον θάφτηκαν από συγγενείς των νεκρών στο σημείο όπου βρέθηκαν για να προφυλαχθούν από τις περσικές εισβολές ή από πολιτικούς αντιπάλους της οικογένειας. Σήμερα η Φρασίκλεια και ο "αδερφός" της φιλοξενούνται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο τοποθετημένοι ο ένας δίπλα στον άλλο έτσι ώστε να μην διακοπεί βίαια η αιώνια συμβίωσή τους.
Η Φρασίκλεια διατηρείται σε άριστη κατάσταση και η περίτεχνη περιβολή της εντυπωσιάζει πάντα τον επισκέπτη του μουσείου. Είναι μετωπική και φορά ένα βαθυκόκκινο χιτώνα ζωσμένο στη μέση, του οποίου το χρώμα έστω και αχνό διατηρείται ακόμα και σήμερα. Με το δεξί της χέρι ανασηκώνει τον χιτώνα της ενώ με το αριστερό κρατά ένα μπουμπούκι λωτού. Ο χιτώνας της είναι διακοσμημένος με διάφορα σχέδια όπως μαιανδρικούς σταυρούς, ρόδακες και άστρα. Στο λαιμό της φορά εντυπωσιακό περιδέραιο, στα αυτιά σκουλαρίκια και στα χέρια βραχιόλια. Στο κεφάλι φορά ψηλή στεφάνη διακοσμημένη με άνθη και μπουμπούκια λωτού εναλλάξ. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με το υλικό κατασκευής της (παριανό μάρμαρο) και το εντυπωσιακό της μέγεθος (1.79μ και μαζί με το βάθρο 2.115μ) δηλώνουν σαφώς την αριστοκρατική καταγωγή, της οποίας το μνήμα διακοσμούσε αυτό το εντυπωσιακό έργο τέχνης.
Το βάθρο της γνωστό από το 1730 ήταν εντοιχισμένο στο ναό της Παναγίας σε μικρή απόσταση από το σημείο που βρέθηκε η Φρασίκλεια. Το βάθρο φέρει την επιγραφή:
που σημαίνει
"Μνήμα της Φρασίκλειας, θα καλούμαι κόρη για πάντα, αφού αντί για γάμο οι θεοί αυτό το όνομα μου όρισαν."
και την επιγραφή:
"Ἀριστίων Πάρι[ος μ' ἐπ]ό[ε]σε"
που σημαίνει "Με έφτιαξε ο Αριστίων ο Πάριος" και δηλώνει καθαρά τον καλλιτέχνη που την φιλοτέχνησε.
Ο κούρος που βρέθηκε μαζί της είναι επίσης από παριανό μάρμαρο και έχει ύψος 1.89. Είναι γυμνός κατά το πρότυπο των αρχαίων Ελληνικών κούρων, έχουν χαθεί τα πόδια του από τους αστραγάλους και κάτω και το δεξί του χέρι από τον καρπό και κάτω. Ενώ φορά διάδημα στο κεφάλι πάνω από το μέτωπο. Και σε αυτό το έργο σώζονται ίχνη κόκκινου χρώματος στα μαλλιά, τα φρύδια, τις θηλές του στήθους, την περιοχή της ήβης και στο περιδέραιο που φορούσε στο λαιμό.
Χρωματική αναπαράσταση της αρχαιολόγου
Αικατερίνης Καρακάση
|
ΠΗΓΗ...http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos
ΚΛΙΣΗ ΡΗΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗΣ ΦΩΝΗΣ, ΟΡΙΣΤΙΚΗ
Ο
Ρ
Ι
Σ
Τ
Ι
Κ
Η
|
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
|
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
|
ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ
|
ΑΟΡΙΣΤΟΣ
|
ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ
|
ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ
|
λύω
λύεις
λύει
λύομεν
λύετε
λύουσι
|
ἔλυον
ἔλυες
ἔλυε
ἐλύομεν
ἐλύετε
ἔλυον
|
λύσω
λύσεις
λύσει
λύσομεν
λύσετε
λύσουσι
|
ἔλυσα
ἔλυσας
ἔλυσε
ἐλύσαμεν
ἐλύσατε
ἔλυσαν
|
λέλυκα
λέλυκας
λέλυκε
λελύκαμεν
λελύκατε
λελύκασι
|
ἐλελύκειν
ἐλελύκεις
ἐλελύκει
ἐλελύκεμεν
ἐλελύκετε
ἐλελύκεσαν
|
Ο
Ρ
Ι
Σ
Τ
Ι
Κ
Η
|
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
|
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
|
ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ
|
ΑΟΡΙΣΤΟΣ
|
ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ
|
ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ
|
πείθω
πείθεις πείθει πείθομεν πείθετε πείθουσι |
ἔπειθον
ἔπειθες
ἔπειθε
ἐπείθομεν
ἐπείθετε
ἔπειθον
|
πείσω
πείσεις πείσει πείσομεν πείσετε πείσουσι |
ἔπεισα
ἔπεισας
ἔπεισε
ἐπείσαμεν
ἐπείσατε
ἔπεισαν
|
πέπεικα
πέπεικας πέπεικε πεπείκαμεν πεπείκατε πεπείκασι |
ἐπεπείκειν
ἐπεπείκεις
ἐπεπείκει
ἐπεπείκεμεν
ἐπεπείκετε
ἐπεπείκεσαν
|
Ο
Ρ
Ι
Σ
Τ
Ι
Κ
Η
|
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
|
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
|
ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ
|
ΑΟΡΙΣΤΟΣ
|
ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ
|
ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ
|
κρύπτω
κρύπτεις
κρύπτει
κρύπτομεν
κρύπτετε
κρύπτουσιν
|
ἔκρυπτον
ἔκρυπτες
ἔκρυπτε
ἐκρύπτομεν
ἐκρύπτετε
ἔκρυπτον
|
κρύψω
κρύψεις
κρύψει
κρύψομεν
κρύψετε
κρύψουσιν
|
ἔκρυψα
ἔκρυψας
ἔκρυψε
ἐκρύψαμεν
ἐκρύψατε
ἔκρυψαν
|
κέκρυφα
κέκρυφας
κέκρυφε
κεκρύφαμεν
κεκρύφατε
κεκρύφασιν
|
ἐκεκρύφειν
ἐκεκρύφεις
ἐκεκρύφει
ἐκεκρύφεμεν
ἐκεκρύφετε
ἐκεκρύφεσαν
|
Ο
Ρ
Ι
Σ
Τ
Ι
Κ
Η
|
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
|
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
|
ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ
|
ΑΟΡΙΣΤΟΣ
|
ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ
|
ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ
|
διώκω
διώκεις διώκει διώκομεν διώκετε διώκουσι |
ἐδίωκον
ἐδίωκες
ἐδίωκε
ἐδιώκομεν
ἐδιώκετε
ἐδίωκον
|
διώξω
διώξεις διώξει διώξομεν διώξετε διώξουσι |
ἐδίωξα
ἐδίωξας
ἐδίωξε
ἐδιώξαμεν
ἐδιώξατε
ἐδίωξαν
|
δεδίωχα
δεδίωχας δεδίωχε δεδιώχαμεν δεδιώχατε δεδιώχασι |
ἐδεδιώχειν
ἐδεδιώχεις
ἐδεδιώχει
ἐδεδιώχεμεν
ἐδεδιώχετε
ἐδεδιώχεσαν
|
ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ | ||
Να βρείτε τα παράγωγα ουσιαστικά που λείπουν στη 2η στήλη ή τα πρωτότυπα ουσιαστικά που λείπουν στην 1η στήλη και να συμπληρώσετε και την κατηγορία τους στην 3η στήλη
| ||
παῖς
|
υποκοριστικό
| |
ρύαξ
|
υποκοριστικό
| |
ξίφος
|
υποκοριστικό
| |
νῆσος
|
υποκοριστικό
| |
οἶκος
|
υποκοριστικό
| |
λόγος
|
υποκοριστικό
| |
δάσος
|
υποκοριστικό
| |
ἐλαία
|
περιεκτικό
| |
μύρμηξ
|
περιεκτικό
| |
στρατός
|
περιεκτικό
| |
γυμνασία
|
τοπικό
| |
γραφεύς
|
τοπικό
| |
ἰατρὸς
|
τοπικό
| |
σῶμα
|
υποκοριστικό
| |
θησεῖον
| ||
πινάκιον
| ||
χιτωνίσκος
| ||
καπηλεῖον
| ||
ἀνθρωπάριον
| ||
λογύδριον
| ||
ἀχυρών
| ||
ξενών
| ||
σάρξ
|
υποκοριστικό
| |
ὄρνις
|
περιεκτικό
| |
κουρεύς
|
τοπικό
| |
πλάτανος
|
περιεκτικό
| |
γραῖα
|
υποκοριστικό
| |
ἵππος
|
ρήμα
| |
πύργος
|
υποκοριστικό
| |
δικηγόρος
|
υποκοριστικό
| |
ἑστιατόριον
| ||
βιβλιοπωλεῖον
| ||
ἱερὸν
|
παρώνυμο
| |
δημος
|
παρώνυμο
| |
οἶκος
|
παρώνυμο
| |
νῆσος
|
παρώνυμο
| |
δεσμός
|
παρώνυμο
| |
ὅπλον
|
παρώνυμο
| |
λέων
|
γονεωνυμικό
| |
Ἡρακλῆς
|
πατρωνυμικό
| |
Μέγαρα
|
εθνικό
| |
θίασος
|
παρώνυμο
| |
Πέλοψ
|
πατρωνυμικό
| |
Αἰγινα
|
εθνικό
| |
στρατιά
|
παρώνυμο
| |
δοῦλος
|
ρήμα
| |
καθαρός
|
ρήμα
| |
λύκος
|
γονεωνυμικό
| |
λαγώς
|
γονεωνυμικό
| |
θεῶμαι
|
τόπος
| |
δικάζω
|
τόπος
| |
ἐργάζομαι
|
τόπος
| |
ὁρμῶμαι
|
τόπος
| |
ποιέω
|
αποτέλεσμα
| |
ἀποβαίνω
|
Όργανο-μέσο
| |
σκάπτω
|
Όργανο-μέσο
| |
ἀρόω
|
Όργανο-μέσο
| |
πίνω
|
Όργανο-μέσο
| |
ξύω
|
Όργανο-μέσο
| |
νίπτω
|
Όργανο-μέσο
| |
γράφω
|
Όργανο-μέσο
| |
φοβέω
|
Όργανο-μέσο
| |
πλήττω
|
Όργανο-μέσο
| |
λατρεύω
|
ενέργεια-κατάσταση
| |
δουλεύω
|
ενέργεια-κατάσταση
| |
φύω
|
ενέργεια-κατάσταση
| |
ὁράω
|
ενέργεια-κατάσταση
| |
κρίνω
|
ενέργεια-κατάσταση
| |
κλίνω
|
ενέργεια-κατάσταση
| |
πάσχω
|
ενέργεια-κατάσταση
| |
τρέπω
|
ενέργεια-κατάσταση
| |
ταράττω
|
ενέργεια-κατάσταση
| |
λύω
|
ενέργεια-κατάσταση
| |
ἐργάζομαι
|
ενέργεια-κατάσταση
| |
γράφω
|
ενέργεια-κατάσταση
| |
γεννῶ
|
ενέργεια-κατάσταση
| |
δρῶ
|
ενέργεια-κατάσταση
| |
αἱρῶ
|
ενέργεια-κατάσταση
| |
ποιῶ
|
ενέργεια-κατάσταση
| |
δηλῶ
|
ενέργεια-κατάσταση
| |
φθείρω
|
ενέργεια-κατάσταση
| |
παύω
|
ενέργεια-κατάσταση
| |
γεύομαι
|
ενέργεια-κατάσταση
| |
κρούω
|
ενέργεια-κατάσταση
| |
τρέφω
|
ενέργεια-κατάσταση
| |
λαμβάνω
|
ενέργεια-κατάσταση
| |
τρέφω
|
πρόσωπο που ενεργεί
| |
κήδομαι
|
πρόσωπο που ενεργεί
| |
ποιέω
|
πρόσωπο που ενεργεί
| |
φεύγω
|
πρόσωπο που ενεργεί
| |
καλῷ
|
πρόσωπο που ενεργεί
| |
λέγω
|
πρόσωπο που ενεργεί
| |
ἡγοῦμαι
|
πρόσωπο που ενεργεί
| |
ἐργάζομαι
|
πρόσωπο που ενεργεί
| |
πέμπω
|
πρόσωπο που ενεργεί
| |
ᾄδω
|
πρόσωπο που ενεργεί
| |
ἱδρύω
|
αποτέλεσμα
| |
λανθάνω
|
αποτέλεσμα
| |
πάσχω
|
αποτέλεσμα
| |
ἀγγέλλω
|
αποτέλεσμα
| |
ὑφαίνω
|
αποτέλεσμα
| |
γράφω
|
αποτέλεσμα
| |
ἱππεύω
|
ουσιαστικό
| |
σφάλλω
|
αποτέλεσμα
| |
κηρύττω
|
ουσιαστικό
| |
παίζω
|
ουσιαστικό
| |
ἐλπίζω
|
ουσιαστικό
| |
ρήγνυμι
|
αποτέλεσμα
| |
πταίω
|
αποτέλεσμα
|
6 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2012
ΚΑΛΗ ΜΕΛΕΤΗ!
Υ.Γ. Τα παραπάνω μπορείτε να τα βρείτε, επίσης, ψάχνοντας στα ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ με τίτλο ΙΣΤΟΡΙΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ!!!
Επανάληψη μήτηρ πάσης μαθήσεως! Αυτή είναι μια πάρα που γνώση φράση που συνήθιζαν να λένε οι αρχαίοι μας πρόγονοι. Φυσικά ήταν γνωστό από τα αρχαία χρόνια για να αποκτήσει κάποιος γνώση σε ένα αντικείμενο χρειάζεται να επαναλάβει αρκετές φορές την ίδια διαδικασία.
EΠΑΝΑΛΗΨΗ Α ΤΡΙΜΗΝΟΥ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ YOU TUBE...
Αν θέλετε η επανάληψή σας να γίνει με ένα διαφορετικό τρόπο μπείτε και δείτε τα παρακάτω βιντεάκια, αφού βάλετε τις εξής λέξεις-κλειδιά στην ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ...
- ΟΙ ΦΕΛΛΟΠΟΔΕΣ
- ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
- Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ
- ΤΟ ΑΡΘΡΟ
- ΦΘΟΓΓΟΙ, ΓΡΑΜΜΑΤΑ
- Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΜΗΔΗ
- Β ΚΛΙΣΗ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ
- ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
- ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ
- ΠΩΣ ΗΤΑΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΗ Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΙΑ
- ΤΑ ΕΙΔΗ ΓΡΑΦΗΣ
- Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΔΑ
Αν θέλετε η επανάληψή σας να γίνει με ένα διαφορετικό τρόπο μπείτε και δείτε τα παρακάτω βιντεάκια, αφού βάλετε τις εξής λέξεις-κλειδιά στην ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ...
- ΤΑ ΑΡΧΑΪΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
- Β ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΑΠΟΙΚΙΣΜΟΣ
- ΤΟ ΠΑΛΑΤΙ ΤΟΥ ΜΙΝΩΑ
- ΤΟ ΠΑΛΑΤΙ ΤΗΣ ΚΝΩΣΟΥ
- ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
- ΓΡΑΜΜΙΚΗ Α
- Η ΑΠΟΚΡΥΠΤΟΓΡΑΦΗΣΗ
- ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
- ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
- ΤΟ ΕΥΠΑΛΙΝΕΙΟ ΥΔΡΑΓΩΓΕΙΟ ΤΗΣ ΣΑΜΟΥ
- Ο ΔΙΣΚΟΣ ΤΗΣ ΦΑΙΣΤΟΥ
- MAGNA GRAECIA
- ΤΟ ΑΝΑΚΤΟΡΟ ΤΟΥ ΝΕΣΤΟΡΟΣ
- ΘΟΛΩΤΟΣ ΤΑΦΟΣ
- ΜΥΚΗΝΕΣ, ΤΙΡΥΝΘΑ
- ΔΙΣΠΗΛΙΟ
- ΔΙΟΛΚΟΣ
- ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΤΗΣ ΤΥΡΑΝΝΙΑΣ
Επειδή με ρωτήσατε πού είναι οι μεταφράσεις, τα σχετικά βιντεάκια για την κατανόηση των κειμένων, η ενεργητική και μέση φωνή ΚΑΙ οι ετυμολογικοί πίνακες, ψάξτε κάτω δεξιά στα ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ με τίτλο.................
- http://tmth.gr.........ΤΕΧΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
- http://www.fhw.gr...ΙΜΕ
- http://www.hellenicpantheon.gr/endymasia.htm
- http://www.hellinon.net
- http://www.e-istoria.com/00_ARXAIOTHTA_2012/arx_201264.html
- http://istoriatonmegaron.blogspot.gr/2012/05/blog-post_8570.html
ΜΟΡΦΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΟΣ, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα (από πρωτότυπο), Α΄Γυμνασίου
ΜΟΡΦΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΟΣ, ΙΣΤΟΡΙΑ,
Α΄Γυμνασίου
Δίνονται δύο ομάδες ερωτήσεων, η Α και η Β.
Η ομάδα Α περιλαμβάνει πέντε ερωτήσεις από τις οποίες οι μαθητές επιλέγουν τις τρεις.
Οι ερωτήσεις μπορούν να αναλύονται σε δύο ισοδύναμα υποερωτήματα.
Κάθε ερώτηση βαθμολογείται με τέσσερις (4) μονάδες (4 Χ 5=20).
περιγραφή ή ταξινόμηση ιστορικών γεγονότων,
κατανόηση ή συνοπτική απόδοση του περιεχομένου μιας γραπτής
στοιχεία και σχέσεις,
να αξιολογούν τη δράση προσώπων ή ομάδων με βάση συγκεκριμένο κριτήριο,
να συνθέτουν ιστορικά δεδομένα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου