Γ. ΝΤΥΕΡ

Γ. ΝΤΥΕΡ
Θα ήθελα να ταξιδέψω όσο πιο μακριά μπορώ. Θα ήθελα να φτάσω τη χαρά που είναι στην ψυχή μου. Και ν΄αλλάξω τα σύνορα που ξέρω και να νιώσω τη σκέψη και το πνεύμα μου να ωριμάζουν. Θα ήθελα να ζήσω, να υπάρχω, ¨να είμαι". Και να ακούω τις αλήθειες μέσα μου.

Το Α3 στο blog, σχολικό έτος 2012-2013


ΕΝΟΤΗΤΑ 13, ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ

Όταν ασκούσε την εξουσία ο Διονύσιος, κάποιος Φιντίας Πυθαγόρειος, που είχε συνωμοτήσει εναντίον του άρχοντα, και επρόκειτο να τιμωρηθεί, ζήτησε χρόνο από τον Διονύσιο, για να τακτοποιήσει προηγουμένως τις υποθέσεις του· και είπε ότι θα δώσει για εγγύηση ένα φίλο του. Κι επειδή ο άρχοντας απόρησε αν υπάρχει τέτοιος φίλος που θα δεχτεί να φυλακιστεί αντί για εκείνον, ο Φιντίας προσκάλεσε κάποιον από τους φίλους του, που ονομαζόταν Δάμων και ήταν Πυθαγόρειος φιλόσοφος, ο οποίος μπήκε αμέσως εγγυητής του. Μερικοί λοιπόν, επαινούσαν την υπερβολή της αγάπης προς τους φίλους, κάποιοι όμως καταλόγιζαν επιπολαιότητα και παραφροσύνη στον εγγυητή. Την καθορισμένη ώρα όλος ο λαός συγκεντρώθηκε περιμένοντας με αγωνία αν ο Φιντίας τηρήσει την υπόσχεσή του. Και όταν πια πλησίαζε η ώρα, ο Φιντίας ανέλπιστα ήρθε τρέχοντας την τελευταία στιγμή. Ο Διονύσιος, λοιπόν, από θαυμασμό απάλλαξε τον κατηγορούμενο από την τιμωρία και ζήτησε από τους (δύο) άνδρες να τον δεχτούν ως τρίτο μέλος της φιλίας τους.



ΕΡΓΑΣΙΑ , 22 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2013



Ο ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ, 5ος αι. π.Χ.
Μπείτε στην παρακάτω διεύθυνση…….
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3p5-4e2a8fE# , παρακολουθήστε το αφιέρωμα του ΣΚΑΪ στον Περικλή (διάρκεια 46.42΄)
και απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1.       Ποιον αιώνα έδρασε ο Περικλής;
2.       Από ποιες λέξεις αποτελείται η λέξη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και ποια είναι τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά της;
3.       Πότε και από ποιον θεμελιώνεται η δημοκρατία στην Aθήνα;
4.       Πόσα χρόνια διαρκεί ο χρυσός αιώνας του Περικλή;
5.       Χαρακτήρας του Περικλή………………………………..(συμπληρώστε τα κατάλληλα επίθετα και αιτιολογήστε τον χαρακτηρισμό σας βασισμένοι σε όσα ακούτε σε όλη τη διάρκεια του ντοκιμαντέρ)
·         Οξυδερκής,γιατί…..
·         Προνοητικός, γιατί….
·         ……………………….
·         ……………………………
·         ……………………………
·         ………………………….
6.       Τι ξέρετε για το θεσμό του εξ(οστρακισμού), ποιος ήταν ο σκοπός του και αναφέρετε επιφανείς Αθηναίους που εξοστρακίστηκαν.
7.       Αναφέρει ο αφηγητής πως «όπλα του Περικλή ήταν η οξυδέρκειά του και η πολιτική του δεινότητα». Σχολιάστε τη σημασία των λέξεων.
8.       Τι ήταν οι μέτοικοι και ποια η στάση του Περικλή απέναντί τους; Ήταν ρατσιστής; Τι ήταν οι γνήσιοι πολίτες;
9.       Τι ήταν τα Mακρά Tείχη και γιατί τα έχτισε; Τι ήθελε να διασφαλίσει; (μήκος, πλάτος, από πού ξεκινούσαν, πού κατέληγαν)
10.   Ποιος ήταν ο στόχος του Περικλή, όταν αποφάσισε την ανοικοδόμηση της Ακρόπολης;
·         Πολιτιστική άνθιση της Αθήνας
·         Μνημείο της πολιτικής ηγεμονίας της Αθήνας
·         Αύξηση του κύρους και γοήτρου της Αθήνας
·          
11.   Πόσα χρόνια κρατά η ανοικοδόμηση του Παρθενώνα; (διαρκεί …………..χρόνια, από………….έως……………....)Ποιοι ήταν οι αρχιτέκτονες του Παρθενώνα;
12.   Τι αρχιτεκτονικού ρυθμού είναι ο Παρθενώνας και γιατί; Tι μήνυμα θέλει να στείλει;
13.   Αναφερθείτε στα 2 γεγονότα για τα οποία κατηγορήθηκε ο Περικλής (Φειδίας, Ασπασία)
14.   Τι ήταν τα θεωρικά; Ποιος ο σκοπός;
15.   Τι είναι ο Επιτάφιος του Περικλή;
16.   Πότε και γιατί κατηγορήθηκε ο Περικλής και πώς τον τιμώρησαν οι Αθηναίοι;
17.   Ποιο ήταν το τέλος του Περικλή;
18.   Πιστεύετε ότι του αξίζει ο τίτλος του ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ και γιατί;

ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ  ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

 ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

 “ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ”


1ο ΣΤΑΔΙΟ…. ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ "ΤΟ ΜΗΧΑΝΗΜΑ ΤΩΝ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΡΟΜΠΟΤ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ" (ΔΙΑΡΚΕΙΑ 43΄),http://www.ert-archives.gr

2ο ΣΤΑΔΙΟ….  ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΙΝΑΚΑ

3ο ΣΤΑΔΙΟ….  ΚΑΝΤΕ ΜΙΑ ΣΧΕΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ POWERPOINT.
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ: ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΤΕ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ Ή ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΘΕΙΤΕ ΣΕ ΟΠΟΙΑ ΑΛΛΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΣΑΣ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΑΝ!!!




ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ


ΟΝΟΜΑΣΙΑ
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
1
O Τάλως του Δαίδαλου



2
Πειράματα κυβερνητικής,
 Η πτητική μηχανή του Δαίδαλου



3
Πειράματα γενετικής του Δαίδαλου, Μινώταυρος

4
Το κινούμενο ξόανο της Αφροδίτης του Δαίδαλου


5
Πετομηχανή ή περιστερά του Αρχύτα


6
Διώρυγα των Μινίων


7
Όρυγμα της Σάμου του Ευπαλίνου


8
Εξαγωγή ασημιού στο Λαύριο


9
Μονάδες χύτευσης μετάλλων


10
Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων



ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΑΣ ΦΑΝΕΙ ΧΡΗΣΙΜΗ
1.       http://reviews.in.gr

2.       www.kotsanas.com

3.       wwk.kathimerini.gr/kath/7days/1998/.../04011998.pdf

4.       http://www.noesis.edu.gr     ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΙ 3-D ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ


ΣΧΕΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
  Ή ΤΟΥ ΓΕΙΤΟΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ  Ή ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΑΖΟΣ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΙΟΛΟΣ
1.       YΔΡΑΥΛΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ
2.       ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
3.       Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ
4.       ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
5.       ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ, Ο ΕΥΦΥΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
6.       ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
7.       ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ







ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ  

ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

 ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

 “Η ΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ”, με αφορμή τη 10η  και 13η ΕΝΟΤΗΤΑ του σχολικού βιβλίου 


που αναφέρεται στη ΦΙΛΙΑ




  1. Δείτε την παρακάτω παρουσίαση για τη ΦΙΛΙΑ
  2. Μπείτε στη σελίδα http://www.gnomikologikon.gr, επιλέξτε τα ωραιότερα κατά τη γνώμη σας ΑΡΧΑΙΑ γνωμικά για τη φιλία
  3. Μπείτε στο google, ΕΙΚΟΝΕΣ, ΔΩΣΤΕ ΤΗ ΛΕΞΗ-ΚΛΕΙΔΙ FRIENDSHIP ή FRIENDSHIP ANIMALS ή FRIENDSHIP BABIES ή AMITIE ή ό,τι νομίζετε εσείς καταλληλότερο και επιλέξτε τις ωραιότερες πάλι κατά τη γνώμη σας, εικόνες για τη φιλία και
  4. ΕΙΣΤΕ ΕΤΟΙΜΟΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ POWER POINT για τη ΦΙΛΙΑ. Σαν συνοδευτικό κείμενο, μπορείτε να βάλετε τις απαντήσεις των ερωτήσεων 2 και 3 του σχολικού βιβλίου, δηλαδή να αναφερθείτε στο


  •  ΓΙΑΤΙ ΕΝΑΣ ΚΑΛΟΣ ΦΙΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΣ και
  • ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ ΜΙΑ ΦΙΛΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ.
  • ΠΟΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΙΣΤΩΝ ΦΙΛΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΞΕΡΟΥΜΕ (ΗΡΑΣ-ΑΘΗΝΑΣ, ΑΧΙΛΛΕΑ-ΠΑΤΡΟΚΛΟΥ, ΘΗΣΕΑ-ΠΕΙΡΙΘΟΥ, ΟΡΕΣΤΗ-ΠΥΛΑΔΗ, ΠΕΛΟΠΙΔΑ-ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ-ΗΦΑΙΣΤΙΩΝΑ, ΦΙΛΙΠΠΟΥ-ΝΑΘΑΝΑΗΛ)

  • Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΤΟΜΙΚΗ Ή ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΟΜΑΔΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΟΘΕΙ ΤΟ ΑΡΓΟΤΕΡΟ ΜΕΧΡΙ 5 ΜΑΡΤΙΟΥ!!!

Ένα μεγάλο αφιέρωμα στην πραγματική φιλία… Μοιραστείτε το με όσους αγαπάτε!
Οι πραγματικοί φίλοι μένουν μαζί στα
 δύσκολα
Το πραγματικό νόημα της φιλίας (14)

Είναι πάντα εκεί για να προσφέρουν έναν ώμο για να ακουμπήσεις
Το πραγματικό νόημα της φιλίας (13)

Και να ακούσουν τα προβλήματα σου
Το πραγματικό νόημα της φιλίας (9)

Φίλος είναι αυτός που γνωρίζει τα πάντα για σένα και εξακολουθεί να σε συμπαθεί
Ανεξάρτητα από το μέγεθος
Το πραγματικό νόημα της φιλίας (6)
















Το πόσα λεφτά έχεις
Το πραγματικό νόημα της φιλίας (3)















Το σχήμα
Το πραγματικό νόημα της φιλίας (5)













Το χρώμα
Το πραγματικό νόημα της φιλίας (20)









Το είδος
Το πραγματικό νόημα της φιλίας (22)










Ή την ηλικία
Το πραγματικό νόημα της φιλίας (7)











Ο πραγματικός φίλος δεν σε αφήνει να κάνεις βλακείες μόνος σου
Το πραγματικό νόημα της φιλίας (17)
















Αλλά θα σε σταματήσει από το να κάνεις κάποιο λάθος
Το πραγματικό νόημα της φιλίας (21)Το πραγματικό νόημα της φιλίας (8)Θα σε κρατήσει ζεστό

Θα σου δώσει ώθηση
Το πραγματικό νόημα της φιλίας (15)
















Θα είναι εκεί όταν δεν είσαι καλά
Το πραγματικό νόημα της φιλίας (2)













Θα σε προστατεύει
Το πραγματικό νόημα της φιλίας (19)















Θα είναι τα μάτια σου όταν δεν μπορείς να δεις
Το πραγματικό νόημα της φιλίας (11)
Το πραγματικό νόημα της φιλίας (4)














Και δε θα σε αφήσει ποτέ!








Οι αληθινοί φίλοι είναι για πάντα
Το πραγματικό νόημα της φιλίας (12)







Χόρχε Λουίς Μπόρχες, «Ποίημα στους φίλους»
Δεν μπορώ να σου δώσω λύσεις
για όλα τα προβλήματα της ζωής σου,
ούτε έχω απαντήσεις
για τις αμφιβολίες και τους φόβους σου ˙
όμως μπορώ να σ’ ακούσω
και να τα μοιραστώ μαζί σου.

Δεν μπορώ ν’ αλλάξω
το παρελθόν ή το μέλλον σου.
Όμως όταν με χρειάζεσαι
θα είμαι εκεί μαζί σου.

Δεν μπορώ να αποτρέψω τα παραπατήματα σου.
Μόνο μπορώ να σου προσφέρω το χέρι μου
να κρατηθείς και να μη πέσεις.

Οι χαρές σου, οι θρίαμβοι και οι επιτυχίες σου
δεν είναι δικές μου.
Όμως ειλικρινά απολαμβάνω να σε βλέπω ευτυχισμένο.
 

Δεν μπορώ να περιορίσω μέσα σε όρια
αυτά που πρέπει να πραγματοποιήσεις,
όμως θα σου προσφέρω τον ελεύθερο χώρο
που χρειάζεσαι για να μεγαλουργήσεις.

Δεν μπορώ να αποτρέψω τις οδύνες σου
όταν κάποιες θλίψεις
σου σκίζουν την καρδιά,
όμως μπορώ να κλάψω μαζί σου
και να μαζέψω τα κομμάτια της
για να την φτιάξουμε ξανά πιο δυνατή.

Δεν μπορώ να σου πω ποιος είσαι
ούτε ποιος πρέπει να γίνεις.
Μόνο μπορώ
να σ' αγαπώ όπως είσαι
και να είμαι φίλος σου.

Αυτές τις μέρες σκεφτόμουν
τους φίλους μου και τις φίλες μου,
δεν ήσουν πάνω
ή κάτω ή στη μέση.

Δεν ήσουν πρώτος
ούτε τελευταίος στη λίστα.
Δεν ήσουν το νούμερο ένα ούτε το τελευταίο.

Να κοιμάσαι ευτυχισμένος.
Να εκπέμπεις αγάπη.
Να ξέρεις ότι είμαστε εδώ περαστικοί.

Ας βελτιώσουμε τις σχέσεις με τους άλλους.

Να αρπάζουμε τις ευκαιρίες.
Να ακούμε την καρδιά μας.
Να εκτιμούμε τη ζωή.
 

Πάντως δεν έχω την αξίωση να είμαι
ο πρώτος, ο δεύτερος ή ο τρίτος
στη λίστα σου.

Μου αρκεί που με θέλεις για φίλο.
Ευχαριστώ που είμαι.

[πηγή: Χόρχε Λουίς Μπόρχες, Ποιήματα, μετάφρ. Δ. Καλομοίρης , Ελληνικά Γράμματα, 1995 ]































Β΄ ΤΡΙΜΗΝΟ, 
ΠΕΡΣΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ
ΔΕΙΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ .................

ΠΕΡΣΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ

1. ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ



Το βίντεο αυτό δημιουργήθηκε στα πλαίσια της εκθέσεως "Δημοκρατία και η Μάχη του Μαραθώνα" στο Ζάππειο Μέγαρο (29/Οκτ/10).Είναι μια προσπάθεια ώστε να γίνει κατανοητός ο τρόπος με τον οποίο έγινε η μάχη. Η τοποθεσία, η ανάπτυξη των στρατευμάτων και η τακτική μάχης που έδωσε στους Έλληνες το νικηφόρο αποτέλεσμα. Η έκθεση έγινε από τον Σπύρο Μερκούρη, τον ακούραστο αδελφό της Μελίνας που ακόμα και στα 85 του δηλώνει το παρόν του στο πολιτιστικό προσκήνιο. Την δημιουργία και προβολή του ντοκιμαντέρ στα ΜΜΕ ανέλαβε η Honeybee.











1. Πού βρίσκονται γεωγραφικά οι Θερμοπύλες και πού οφείλουν το όνομά τους;
2.Ποια μάχη έγινε εκεί  και πότε;
3. Ποιο ήταν το μέγεθος της περσικής αυτοκρατορίας και γιατί ο Ξέρξης ήθελε να επιτεθεί στην Ελλάδα;

  • ...................................
  • ...................................


4. Ποια η πορεία του Ξέρξη;
5. Nα συγκρίνετε πώς ήταν τότε οι Θερμοπύλες και πώς σήμερα. Ποιο το πλεονέκτημα της θέσης των Θερμοπυλών για πολεμική σύγκρουση;
6. Τι ήταν οι Αθάνατοι και πού οφείλεται η ονομασία τους;
7. Τι είναι η σπαρτιατική φάλαγγα;




ΣΑΛΑΜΙΝΑ



ΠΛΑΤΑΙΕΣ







Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΑ ΑΡΧΑΪΚΑ ΧΡΟΝΙΑ











Περισσότερα δείγματα αρχαϊκής γλυπτικής,μπορείτε να δείτε παρακάτω:

ΠΗΓΗ...http://www.lectores.gr







Η ΦΡΑΣΙΚΛΕΙΑ ΚΑΙ Ο ΑΔΕΡΦΟΣ ΤΗΣ



Μετά από μία πολύχρονη και πολύπαθη ανασκαφή στη Μερέντα (και στο Κλασικό δήμο Μυρρίνους) έρχεται στο φως το Μαϊο του 1972 η Φρασίκλεια και ένας κούρος που βρέθηκαν μαζί και χαρακτηρίστηκε ως "αδερφός" της. Την εντυπωσιακή αυτή ανακάλυψη οφείλουμε στην επίμονη εργασία του αρχαιολόγου Ευάγγελου Κακαβογιάννη.
Τα δύο αυτά αγάλματα κοσμούσαν πιθανότατα τους τάφους μελών μίας εύπορης οικογένειας της αρχαϊκής περιόδου. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι μάλλον θάφτηκαν από συγγενείς των νεκρών στο σημείο όπου βρέθηκαν για να προφυλαχθούν από τις περσικές εισβολές ή από πολιτικούς αντιπάλους της οικογένειας. Σήμερα η Φρασίκλεια και ο "αδερφός" της φιλοξενούνται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο τοποθετημένοι ο ένας δίπλα στον άλλο έτσι ώστε να μην διακοπεί βίαια η αιώνια συμβίωσή τους.
Η Φρασίκλεια διατηρείται σε άριστη κατάσταση και η περίτεχνη περιβολή της εντυπωσιάζει πάντα τον επισκέπτη του μουσείου. Είναι μετωπική και φορά ένα βαθυκόκκινο χιτώνα ζωσμένο στη μέση, του οποίου το χρώμα έστω και αχνό διατηρείται ακόμα και σήμερα. Με το δεξί της χέρι ανασηκώνει τον χιτώνα της ενώ με το αριστερό κρατά ένα μπουμπούκι λωτού. Ο χιτώνας της είναι διακοσμημένος με διάφορα σχέδια όπως μαιανδρικούς σταυρούς, ρόδακες και άστρα. Στο λαιμό της φορά εντυπωσιακό περιδέραιο, στα αυτιά σκουλαρίκια και στα χέρια βραχιόλια. Στο κεφάλι φορά ψηλή στεφάνη διακοσμημένη με άνθη και μπουμπούκια λωτού εναλλάξ. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με το υλικό κατασκευής της (παριανό μάρμαρο) και το εντυπωσιακό της μέγεθος (1.79μ και μαζί με το βάθρο 2.115μ) δηλώνουν σαφώς την αριστοκρατική καταγωγή, της οποίας το μνήμα διακοσμούσε αυτό το εντυπωσιακό έργο τέχνης.
Το βάθρο της γνωστό από το 1730 ήταν εντοιχισμένο στο ναό της Παναγίας σε μικρή απόσταση από το σημείο που βρέθηκε η Φρασίκλεια. Το βάθρο φέρει την επιγραφή:
"Σῆμα Φρασικλείας· κόρη κεκλήσομαι αἰεί, ἀντί γάμου παρά θεῶν τοῦτο λαχοσ’ ὄνομα"
που σημαίνει
"Μνήμα της Φρασίκλειας, θα καλούμαι κόρη για πάντα, αφού αντί για γάμο οι θεοί αυτό το όνομα μου όρισαν."
και την επιγραφή:
"Ἀριστίων Πάρι[ος μ' ἐπ]ό[ε]σε"
που σημαίνει "Με έφτιαξε ο Αριστίων ο Πάριος" και δηλώνει καθαρά τον καλλιτέχνη που την φιλοτέχνησε.
Ο κούρος που βρέθηκε μαζί της είναι επίσης από παριανό μάρμαρο και έχει ύψος 1.89. Είναι γυμνός κατά το πρότυπο των αρχαίων Ελληνικών κούρων, έχουν χαθεί τα πόδια του από τους αστραγάλους και κάτω και το δεξί του χέρι από τον καρπό και κάτω. Ενώ φορά διάδημα στο κεφάλι πάνω από το μέτωπο. Και σε αυτό το έργο σώζονται ίχνη κόκκινου χρώματος στα μαλλιά, τα φρύδια, τις θηλές του στήθους, την περιοχή της ήβης και στο περιδέραιο που φορούσε στο λαιμό.

Χρωματική αναπαράσταση της αρχαιολόγου





Αικατερίνης Καρακάση

Βιβλιογραφία:
Νικόλαος Καλτσάς,"Τα γλυπτά, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο" Εκδόσεις ΚΑΠΟΝ, Αθήνα 2002.
Πάνος Βαλαβάνης, "Μεγάλες στιγμές της Ελληνικής Αρχαιολογίας" Εκδόσεις ΚΑΠΟΝ, Αθήνα 2007.
ΠΗΓΗ...
Αρχαϊκή πλαστική 530-480 Αριστόδικος
Αρχαϊκή πλαστική 530-480 Αριστόδικος
Αριστόδικος
Σύμφωνα με τον J. Boardman ο Αριστόδικος είναι σχεδόν τέλειος. Από την ισορροπία των μελών και τη λεπτομέρεια του πλασίματος της μορφής αποδεικνύεται η κατανόηση από το γλύπτη της δομής σώματος, αλλά πρέπει να μάθει πως αυτό το τελευταίο κινείται και πώς η κίνηση του ενός μέλους επηρεάζει την ισορροπία και τη στάση του συνόλου.
Η δεξιά φωτογραφία από hekatoncheiros

ΠΗΓΗ...http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos












ΚΛΙΣΗ ΡΗΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗΣ ΦΩΝΗΣ, ΟΡΙΣΤΙΚΗ


Ενεργητική φωνή Ε.Φ.: λύω (ΦΩΝΗΕΝΤΟΛΗΚΤΑ ΡΗΜΑΤΑ)
Ο
Ρ
Ι
Σ
Τ
Ι
Κ
Η
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ
ΑΟΡΙΣΤΟΣ
ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ
ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ
λύω
λύεις
λύει
λύομεν
λύετε
λύουσι
ἔλυον
ἔλυες
ἔλυε
ἐλύομεν
ἐλύετε
ἔλυον
λύσω
λύσεις
λύσει
λύσομεν
λύσετε
λύσουσι
ἔλυσα
ἔλυσας
ἔλυσε
ἐλύσαμεν
ἐλύσατε
ἔλυσαν
 λέλυκα
λέλυκας
λέλυκε
λελύκαμεν
λελύκατε
λελύκασι
ἐλελύκειν
ἐλελύκεις
ἐλελύκει
ἐλελύκεμεν
ἐλελύκετε
ἐλελύκεσαν









Ενεργητική φωνή Ε.Φ.: πείθω (ΟΔΟΝΤΙΚΟΛΗΚΤΑ ΡΗΜΑΤΑ)
Ο
Ρ
Ι
Σ
Τ
Ι
Κ
Η
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ
ΑΟΡΙΣΤΟΣ
ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ
ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ
πείθω
πείθεις
πείθει
πείθομεν
πείθετε
πείθουσι
ἔπειθον
ἔπειθες
ἔπειθε
ἐπείθομεν
ἐπείθετε
ἔπειθον
πείσω
πείσεις
πείσει
πείσομεν
πείσετε
πείσουσι
ἔπεισα
ἔπεισας
ἔπεισε
ἐπείσαμεν
ἐπείσατε
ἔπεισαν
πέπεικα
πέπεικας
πέπεικε
πεπείκαμεν
πεπείκατε
πεπείκασι
ἐπεπείκειν
ἐπεπείκεις
ἐπεπείκει
ἐπεπείκεμεν
ἐπεπείκετε
ἐπεπείκεσαν









Ενεργητική φωνή Ε.Φ.: κρύπτω (ΧΕΙΛΙΚΟΛΗΚΤΑ ΡΗΜΑΤΑ)
Ο
Ρ
Ι
Σ
Τ
Ι
Κ
Η
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ
ΑΟΡΙΣΤΟΣ
ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ
ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ
κρύπτω
κρύπτεις
κρύπτει
κρύπτομεν
κρύπτετε
κρύπτουσιν
ἔκρυπτον
ἔκρυπτες
ἔκρυπτε
ἐκρύπτομεν
ἐκρύπτετε
ἔκρυπτον
κρύψω
κρύψεις
κρύψει
κρύψομεν
κρύψετε
κρύψουσιν
ἔκρυψα
ἔκρυψας
ἔκρυψε
ἐκρύψαμεν
ἐκρύψατε
ἔκρυψαν
κέκρυφα
κέκρυφας
κέκρυφε
κεκρύφαμεν
κεκρύφατε
κεκρύφασιν
ἐκεκρύφειν
ἐκεκρύφεις
ἐκεκρύφει
ἐκεκρύφεμεν
ἐκεκρύφετε
ἐκεκρύφεσαν









Ενεργητική φωνή Ε.Φ.: διώκω (ΟΥΡΑΝΙΚΟΛΗΚΤΑ ΡΗΜΑΤΑ)
Ο
Ρ
Ι
Σ
Τ
Ι
Κ
Η
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ
ΑΟΡΙΣΤΟΣ
ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ
ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ
διώκω
διώκεις
διώκει
διώκομεν
διώκετε
διώκουσι
ἐδίωκον
ἐδίωκες
ἐδίωκε
ἐδιώκομεν
ἐδιώκετε
ἐδίωκον
διώξω
διώξεις
διώξει
διώξομεν
διώξετε
διώξουσι
ἐδίωξα
ἐδίωξας
ἐδίωξε
ἐδιώξαμεν
ἐδιώξατε
ἐδίωξαν
δεδίωχα
δεδίωχας
δεδίωχε
δεδιώχαμεν
δεδιώχατε
δεδιώχασι
ἐδεδιώχειν
ἐδεδιώχεις
ἐδεδιώχει
ἐδεδιώχεμεν
ἐδεδιώχετε
ἐδεδιώχεσαν





ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ



           Να βρείτε τα παράγωγα ουσιαστικά που λείπουν στη 2η στήλη ή τα πρωτότυπα ουσιαστικά που λείπουν στην 1η στήλη και να συμπληρώσετε και την κατηγορία τους στην 3η στήλη
παῖς

υποκοριστικό
ρύαξ

υποκοριστικό
ξίφος

υποκοριστικό
νῆσος

υποκοριστικό
οἶκος

υποκοριστικό
λόγος

υποκοριστικό
δάσος

υποκοριστικό
ἐλαία

περιεκτικό
μύρμηξ

περιεκτικό
στρατός

περιεκτικό
γυμνασία

τοπικό
γραφεύς

τοπικό
ἰατρὸς

τοπικό
σῶμα

υποκοριστικό

θησεῖον


πινάκιον


χιτωνίσκος


καπηλεῖον


ἀνθρωπάριον


λογύδριον


ἀχυρών


ξενών

σάρξ

υποκοριστικό
ὄρνις

περιεκτικό
κουρεύς

τοπικό
πλάτανος

περιεκτικό
γραῖα

υποκοριστικό
ἵππος

ρήμα
πύργος

υποκοριστικό
δικηγόρος

υποκοριστικό

ἑστιατόριον


βιβλιοπωλεῖον

ἱερὸν

παρώνυμο
δημος

παρώνυμο
οἶκος

παρώνυμο
νῆσος

παρώνυμο
δεσμός

παρώνυμο
ὅπλον

παρώνυμο
λέων

γονεωνυμικό
Ἡρακλῆς

πατρωνυμικό
Μέγαρα

εθνικό
θίασος

παρώνυμο
Πέλοψ

πατρωνυμικό
Αἰγινα

εθνικό
στρατιά

παρώνυμο
δοῦλος

ρήμα
καθαρός

ρήμα
λύκος

γονεωνυμικό
λαγώς

γονεωνυμικό
θεῶμαι

τόπος
δικάζω

τόπος
ἐργάζομαι

τόπος
ὁρμῶμαι

τόπος
ποιέω

αποτέλεσμα
ἀποβαίνω

Όργανο-μέσο
σκάπτω

Όργανο-μέσο
ἀρόω

Όργανο-μέσο
πίνω

Όργανο-μέσο
ξύω

Όργανο-μέσο
νίπτω

Όργανο-μέσο
γράφω

Όργανο-μέσο
φοβέω

Όργανο-μέσο
πλήττω

Όργανο-μέσο
λατρεύω

ενέργεια-κατάσταση
δουλεύω

ενέργεια-κατάσταση
φύω

ενέργεια-κατάσταση
ὁράω

ενέργεια-κατάσταση
κρίνω

ενέργεια-κατάσταση
κλίνω

ενέργεια-κατάσταση
πάσχω

ενέργεια-κατάσταση
τρέπω

ενέργεια-κατάσταση
ταράττω

ενέργεια-κατάσταση
λύω

ενέργεια-κατάσταση
ἐργάζομαι

ενέργεια-κατάσταση
γράφω

ενέργεια-κατάσταση
γεννῶ

ενέργεια-κατάσταση
δρῶ

ενέργεια-κατάσταση
αἱρῶ

ενέργεια-κατάσταση
ποιῶ

ενέργεια-κατάσταση
δηλῶ

ενέργεια-κατάσταση
φθείρω

ενέργεια-κατάσταση
παύω

ενέργεια-κατάσταση
γεύομαι

ενέργεια-κατάσταση
κρούω

ενέργεια-κατάσταση
τρέφω

ενέργεια-κατάσταση
λαμβάνω

ενέργεια-κατάσταση
τρέφω

πρόσωπο που ενεργεί
κήδομαι

πρόσωπο που ενεργεί
ποιέω

πρόσωπο που ενεργεί
φεύγω

πρόσωπο που ενεργεί
καλῷ

πρόσωπο που ενεργεί
λέγω

πρόσωπο που ενεργεί
ἡγοῦμαι

πρόσωπο που ενεργεί
ἐργάζομαι

πρόσωπο που ενεργεί
πέμπω

πρόσωπο που ενεργεί
ᾄδω

πρόσωπο που ενεργεί
ἱδρύω

αποτέλεσμα
λανθάνω

αποτέλεσμα
πάσχω

αποτέλεσμα
ἀγγέλλω

αποτέλεσμα
ὑφαίνω

αποτέλεσμα
γράφω

αποτέλεσμα
ἱππεύω

ουσιαστικό
σφάλλω

αποτέλεσμα
κηρύττω

ουσιαστικό
παίζω

ουσιαστικό
ἐλπίζω

ουσιαστικό
ρήγνυμι

αποτέλεσμα
πταίω

αποτέλεσμα






6 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2012
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Πεισίστρατος περίπου 600-527 π.X.1. ΨΑΞΤΕ ΣΤΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΗΝ ΕΤΙΚΕΤΑ "ΙΣΤΟΡΙΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ", ΒΡΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΜΕ ΤΙΤΛΟ "ΤΑ ΤΕΧΝΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΤΥΡΑΝΝΟΥ ΠΕΙΣΙΣΤΡΑΤΟΥ ΓΙΑ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ",
 ΚΑΙ ΚΑΝΤΕ ΤΗ ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ! 

2.  ΒΑΛΤΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗ ΛΕΞΗ "Η ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ", ΒΡΕΙΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΚΑΙ ΚΑΝΤΕ ΤΗ ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ!

ΚΑΛΗ ΜΕΛΕΤΗ!

Υ.Γ. Τα παραπάνω μπορείτε να τα βρείτε, επίσης, ψάχνοντας στα ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ με τίτλο ΙΣΤΟΡΙΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ!!!


Επανάληψη μήτηρ πάσης μαθήσεως! Αυτή είναι μια πάρα που γνώση φράση που συνήθιζαν να λένε οι αρχαίοι μας πρόγονοι. Φυσικά ήταν γνωστό από τα αρχαία χρόνια για να αποκτήσει κάποιος γνώση σε ένα αντικείμενο χρειάζεται να επαναλάβει αρκετές φορές την ίδια διαδικασία. 



EΠΑΝΑΛΗΨΗ Α ΤΡΙΜΗΝΟΥ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ YOU TUBE...
Αν θέλετε η επανάληψή σας να γίνει με ένα διαφορετικό τρόπο μπείτε και δείτε τα παρακάτω βιντεάκια, αφού βάλετε τις εξής λέξεις-κλειδιά στην ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ...
  1. ΟΙ ΦΕΛΛΟΠΟΔΕΣ
  2. ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
  3. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ
  4. ΤΟ ΑΡΘΡΟ
  5. ΦΘΟΓΓΟΙ, ΓΡΑΜΜΑΤΑ
  6. Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΜΗΔΗ
  7. Β ΚΛΙΣΗ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ
  8. ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
  9. ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ
  10. ΠΩΣ ΗΤΑΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΗ Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΙΑ
  11. ΤΑ ΕΙΔΗ ΓΡΑΦΗΣ
  12. Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΔΑ

EΠΑΝΑΛΗΨΗ Α ΤΡΙΜΗΝΟΥ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ YOU TUBE...

Αν θέλετε η επανάληψή σας να γίνει με ένα διαφορετικό τρόπο μπείτε και δείτε τα παρακάτω βιντεάκια, αφού βάλετε τις εξής λέξεις-κλειδιά στην ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ...

  1. ΤΑ ΑΡΧΑΪΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
  2. Β ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΑΠΟΙΚΙΣΜΟΣ
  3. ΤΟ ΠΑΛΑΤΙ ΤΟΥ ΜΙΝΩΑ
  4. ΤΟ ΠΑΛΑΤΙ ΤΗΣ ΚΝΩΣΟΥ
  5. ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  6. ΓΡΑΜΜΙΚΗ Α
  7. Η ΑΠΟΚΡΥΠΤΟΓΡΑΦΗΣΗ
  8. ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  9. ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  10. ΤΟ ΕΥΠΑΛΙΝΕΙΟ ΥΔΡΑΓΩΓΕΙΟ ΤΗΣ ΣΑΜΟΥ
  11. Ο ΔΙΣΚΟΣ ΤΗΣ ΦΑΙΣΤΟΥ
  12. MAGNA GRAECIA
  13. ΤΟ ΑΝΑΚΤΟΡΟ ΤΟΥ ΝΕΣΤΟΡΟΣ
  14. ΘΟΛΩΤΟΣ ΤΑΦΟΣ
  15. ΜΥΚΗΝΕΣ, ΤΙΡΥΝΘΑ
  16. ΔΙΣΠΗΛΙΟ
  17. ΔΙΟΛΚΟΣ
  18. ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΤΗΣ ΤΥΡΑΝΝΙΑΣ


Επειδή με ρωτήσατε πού είναι οι μεταφράσεις, τα σχετικά βιντεάκια  για την κατανόηση των κειμένων, η ενεργητική και μέση φωνή ΚΑΙ οι ετυμολογικοί πίνακες, ψάξτε κάτω δεξιά στα ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ με τίτλο.................
ΑΡΧΑΙΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  1. ΜΕΤΑΦΡΑΣΜΕΝΑ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  2. ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2012

ΕΡΓΑΣΙΑ...Η ΜΟΔΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Μπορείτε να αναζητήσετε σχετικό υλικό στις παρακάτω διευθύνσεις
  1. http://tmth.gr.........ΤΕΧΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  2. http://www.fhw.gr...ΙΜΕ
  3. http://www.hellenicpantheon.gr/endymasia.htm
  4. http://www.hellinon.net
  5. http://www.e-istoria.com/00_ARXAIOTHTA_2012/arx_201264.html
  6. http://istoriatonmegaron.blogspot.gr/2012/05/blog-post_8570.html

ΜΟΡΦΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΟΣ, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα (από πρωτότυπο), Α΄Γυμνασίου


Δίνεται φωτοτυπημένο ένα από τα  διδαγμένα κείμενα, χωρίς το εισαγωγικό σημείωμα 
και τα γλωσσικά σχόλια του βιβλίου που το συνοδεύουν και ζητείται να απαντηθούν:

1.       Δύο ασκήσεις γραμματικής (2,5 μονάδες η καθεμία)
2.       Μία άσκηση συντακτικού (2 μονάδες)
3.       Δύο ασκήσεις λεξιλογικές – σημασιολογικές (2,5 μονάδες η καθεμία)
4.       Δύο ερωτήσεις κατανόησης περιεχομένου οι οποίες θα αναλύονται 
συνήθως σε δύο υποερωτήματα η καθεμία (4 μονάδες η κάθε ερώτηση)




ΜΟΡΦΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΟΣ, ΙΣΤΟΡΙΑ,

 Α΄Γυμνασίου


Δίνονται δύο ομάδες ερωτήσεων, η Α και η Β.
Η ομάδα Α περιλαμβάνει πέντε ερωτήσεις από τις οποίες οι μαθητές επιλέγουν τις τρεις.
Η ομάδα Β περιλαμβάνει τέσσερις ερωτήσεις από τις οποίες οι μαθητές επιλέγουν τις δύο.
 Οι ερωτήσεις μπορούν να αναλύονται σε δύο ισοδύναμα υποερωτήματα. 
Κάθε ερώτηση βαθμολογείται με τέσσερις (4) μονάδες (4 Χ 5=20). 

Η Ομάδα Α περιλαμβάνει ερωτήσεις που ελέγχουν τη γνώση και την
 κατανόηση της ιστορικής ύλης που διδάχθηκαν οι μαθητές
(εξήγηση ιστορικών όρων και εννοιών,
 περιγραφή ή ταξινόμηση ιστορικών γεγονότων,
 φαινομένων ή περιόδων, 
κατανόηση ή συνοπτική απόδοση του περιεχομένου μιας γραπτής
 ή εικαστικής ιστορικής πηγής,
 κατανόηση και περιγραφή των σχέσεων που υφίστανται
 ανάμεσα σε διαφορετικά ιστορικά γεγονότα, φαινόμενα κ.λ.π.).

Η Ομάδα Β περιλαμβάνει ερωτήσεις που ελέγχουν την ικανότητα των μαθητών να αναλύουν
 στοιχεία και σχέσεις, 
να αξιολογούν τη δράση προσώπων ή ομάδων με βάση συγκεκριμένο κριτήριο,
 να συνθέτουν ιστορικά δεδομένα.


SOS...SOS...SOS...ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΙΟΥΝΙΟΥ,  
για να έχετε μια ιδέα πώς θα είναι η μορφή του δικού μας διαγωνίσματος.


ΟΜΑΔΑ Α
(Από τις πέντε ερωτήσεις επιλέγετε τρεις .
Κάθε ερώτηση βαθμολογείται με 4 μονάδες)

1.Να προσδιορίσετε το περιεχόμενο των όρων: σπηλαιογραφίες, Γερουσία, Ηλιαία, διδακτική ποίηση.

2.Να ελέγξετε την ορθότητα των παρακάτω προτάσεων γράφοντας δίπλα την ένδειξη Σ(σωστό) ή Λ(λάθος).
α) Οι Σουμέριοι ανέπτυξαν υψηλό πολιτισμό και χρησιμοποιούσαν μια μορφή γραφής, τη σφηνοειδή.
β) Τα ανάκτορα στην Κρήτη είχαν ασθενή οχύρωση λόγω των σπάνιων επιδρομών από τους εχθρούς.
γ) Οι Γραμμικές γραφές Α και Β έχουν κοινό στοιχείο ότι είναι συλλαβικές.
δ) Η Φιλοσοφία και οι επιστήμες προσπάθησαν να κατανοήσουν τη δημιουργία του κόσμου και το νόημα της ζωής με μυθικό τρόπο.

3. Τι εννοούμε όταν λέμε ότι ο άνθρωπος κατά την παλαιολιθική και τη μεσολιθική εποχή ήταν κυνηγός και τροφοσυλλέκτης;

4. Ποια είναι η μορφή της κοινωνίας στα ομηρικά έπη;

5. Ποια είναι τα αποτελέσματα της νίκης των Ελλήνων εναντίον των Περσών;

ΟΜΑΔΑ Β΄
(Aπό τις τέσσερις ερωτήσεις επιλέγετε δύο.
Κάθε ερώτηση βαθμολογείται με 4 μονάδες.)

1. Ποιες διαφορές υπάρχουν ανάμεσα στον πρώτο και το δεύτερο αποικισμό;

2. Εξηγήστε πώς η συμμετοχή στην οπλιτική φάλαγγα οδήγησε σε μια μορφή κοινωνικής εξίσωσης.

3. Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της ζωής στη Σπάρτη σύμφωνα με τον ιστορικό;
Η Σπάρτη λοιπόν ήταν ένα στρατόπεδο, όπου ύψιστο αντικειμενικό σκοπό της ζωής του είχε ο καθένας, να είναι σε κάθε στιγμή έτοιμος να πολεμήσει με τη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα για την πόλη του. Ο σκοπός κάθε νόμου, ο έσχατος λόγος όλου του συστήματος κοινωνικής διατάξεως ήταν να διαμορφώσει καλούς στρατιώτες. Η χλιδή στην ιδιωτική ζωή απαγορευόταν αυστηρά· η σπαρτιατική λιτότητα έγινε παροιμιώδης. Ο επιμέρους άνθρωπος, απορροφημένος ολότελα μέσα στο κράτος, δεν είχε καθόλου δική του ατομική ζωή· δεν είχε να λύσει τα προβλήματα της δικής του ανθρώπινης υπάρξεως. Η Σπάρτη δεν ήταν τόπος για διανοούμενους ή φίλους της θεωρίας· το χρέος όλο του ανθρώπου και το υπέρτατο ιδεώδες της ζωής του Σπαρτιάτη περιέχονταν μέσα στους νόμους της πόλης του.
J.B. Bury-Russel Meiggs, Ιστορία της Αρχαίας Ελλάδος, Εκδ. Καρδαμίτσα, Αθήνα 1978,σ. 149.4.

4. Πώς συνδέεται σε αυτό το παράθεμα το ανακτορικό σύστημα των Μυκηναίων με τις εξωτερικές οικονομικές σχέσεις;
Η μυκηναϊκή Ελλάδα, η οποία δημιουργήθηκε κυρίως με ανοίγματα προς το εξωτερικό, δεν ίδρυσε αυτοκρατορία. Άσκησε ισχυρή επιρροή, άμεση ή έμμεση, από τη Σαρδηνία ως τον Ορόντη και από τη Μακεδονία ως το Νείλο, αλλά δεν άσκησε ποτέ πολιτική ηγεμονία. Αφού άντλησε από την Κρήτη, από την Εγγύς Ανατολή, ακόμη και από την Ευρώπη, τους παράγοντες βαθιάς πολιτιστικής μεταβολής και αφού τους αφομοίωσε, η ηπειρωτική Ελλάδα παρέμεινε σχετικά ανεπηρέαστη από τις ξένες πολιτιστικές επιδράσεις, ενώ παράλληλα οιοικονομικές επαφές με το εξωτερικό είχαν ζωτική σημασία για την ανάπτυξη και τη λειτουργία των ανακτορικών κέντρων. Και όταν οι επαφές αυτές διαταράχτηκαν ή διακόπηκαν, τότε το ανακτορικό σύστημα κατέρρευσε.
René Treuil, Oι πολιτισμοί του Αιγαίου, μετ. 'Ολγας Πολυχρονοπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


Μάθηση χωρίς σκέψη είναι χαμένος κόπος. Σκέψη χωρίς μάθηση είναι κίνδυνος. Κομφούκιος
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Η ΧΑΡΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

Αγαπητά παιδιά,

Σας γράφω αυτό το γράμμα για να σας πω δυο-τρία πραγματάκια που έμαθα και που με έκαναν εκστατικά ευτυχισμένη. Σήμερα είμαι πολύ μεγάλη σε ηλικία: να φανταστείτε ότι ήμουν δέκα χρονών τον περασμένο αιώνα! Λοιπόν ακούστε:

Μερικοί άνθρωποι γίνονται ευτυχισμένοι κάνοντας εκδρομές και παίζοντας παιχνίδια, ενώ άλλοι χαίρονται με αγκαλίτσες και φιλάκια, με χορούς και με τραγούδια. Υπάρχουν αρκετοί που τους αρέσουν τα ωραία αντικείμενα. Όλα αυτά είναι σούπερ. Ωστόσο, αν πάρω παράδειγμα τον εαυτό μου, τίποτα δεν μου αρέσει περισσότερο από το να διαβάζω βιβλία. Όχι επειδή είμαι σπασίκλας και φύτουλας και όλ’ αυτά, αν και μπορείς να το πεις κι αυτό. Τα βιβλία είναι σαν ταξίδια και σαν παιχνίδια: διαβάζοντας πετάμε με μεγάλες φτερούγες σε τόπους μακρινούς, εξερευνάμε τις ζωές άλλων ανθρώπων, νιώθουμε αγαπούλες, συγκινήσεις· μέσα στις σελίδες βρίσκουμε εμπειρίες που μοιάζουν με τις δικές μας, ή, ακόμα καλύτερα, δεν μοιάζουν με τις δικές μας - είναι πιο καταπληκτικές! Θυμάμαι πως όταν διάβασα την ιστορία του Ροβινσώνα Κρούσου ένιωσα ανακούφιση: αν ναυαγούσα σε έρημο νησί, όχι μόνο θα επιζούσα αλλά θα περνούσα τέλεια. Τα βιβλία καθησύχασαν τους φόβους μου: κατάλαβα ότι η ζωή είναι μια περιπέτεια κι ότι ποτέ δεν θα βαδίσω μόνη – τα βιβλία θα με συνοδεύουν σαν ζωντανά πλάσματα, θα με παρηγορούν και θα χαϊδεύουν την ψυχή μου. Τώρα που σας γράφω, θυμάμαι ότι συχνά η ψυχή μου ήταν ταραγμένη: είχα ένα σωρό προβλήματα στο σχολείο και στο σπίτι· ένιωθα αγωνία και, μια νύχτα, νομίζω πως είδα φάντασμα.

Όμως, θυμάμαι επίσης πως, όταν ήμουν παιδί σαν εσάς, η καλύτερη ώρα της μέρας ήταν όταν διάβαζα τα βιβλία που τότε ονομάζαμε «εξωσχολικά». Τα εξωσχολικά ήταν πιο αστεία και πιο συγκινητικά από τα σχολικά, πράγμα φυσικό εφόσον το βιβλίο της γραμματικής δεν είναι αστείο και συγκινητικό. Ωστόσο, αν είμαστε τυχεροί κι έχουμε συμπαθητικούς και γλυκούληδες δασκάλους, η γραμματική, η αριθμητική, η ιστορία, η φυσική είναι κι αυτές σχεδόν αριστούργημα.

Επιστρέφω όμως στα μυθιστορήματα, στα διηγήματα, στους μύθους. Η χαρά της ανάγνωσης ήταν, κάπου κάπου, στενοχώρια. Τι παράξενο ε; Μερικές φορές, οι ιστορίες ήταν λυπητερές, στα παραμύθια οι ήρωες περνούσαν τα πάνδεινα: ένα κοριτσάκι που πουλούσε σπίρτα πάγωσε μέσα στο χιόνι, ένα αγοράκι χάθηκε στο άγριο δάσος... Παρότι έκλαιγα γοερά, ήμουν ευχαριστημένη: ένιωθα «κάτι». Θέλω να πω, δεν μπορούμε να χαμογελάμε διαρκώς: οι άνθρωποι γίνονται σοφότεροι νιώθοντας, κάπου κάπου, λύπη, οίκτο, αγανάκτηση. Κυρίως όμως, γίνονται εκστατικά ευτυχισμένοι: δοκιμάστε να ζήσετε τη ζωή του αναγνώστη και θα με θυμηθείτε.

ΣΩΤΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ


Η Δήμητρα Μηλ. διαβάζει και σας προτείνει....ψάξε στην ομώνυμη ετικέτα παραπάνω στα ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ....

Η Δήμητρα Μηλ. διαβάζει και σας προτείνει....ψάξε στην ομώνυμη ετικέτα παραπάνω στα ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ....

ΕΚΕΒΙ

ΕΚΕΒΙ
Εθνικό Κέντρο Βιβλίου

Cute Finding NemoCute Finding Nemo

ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΕΟΤΟΚΑΣ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ


Κ. ΚΑΒΑΦΗΣ

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

Ν. ΠΕΝΤΖΙΚΗΣ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Μ.ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣ

ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ

ΝΙΚΟΣ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ

ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΗ

ΜΑΡΩ ΔΟΥΚΑ

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ...από τον Skipper

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ...από τον Skipper
τα 10 πιο αγαπημένα μου βιβλία που με ταξίδεψαν.....

να μην ξεχάσω να δανειστώ και να διαβάσω...

  • Ο Θεός των μικρών πραγμάτων, Arundhati Roy
  • Δυο φορές Έλληνας, Μένης Κουμανταρέας
  • Οδυσσέας, James Joyce
  • O μύθος του Σίσσυφου, Αλμπέρ Καμύ
  • Μεγάλες προσδοκίες
  • Ο θεός των μικρών πραγμάτων
  • Ο έρωτας στα χρόνια της χολέρας, Γκαμπριέλ Γκαρσία Μαρκές
  • Μικρά Αγγλία, Καρυστιάνη
  • Σιντάρτα, Έρμαν Έσσε
  • Έρως, θέρος, πόλεμος, Ευγενία Φακίνου
  • Το μονόγραμμα, Οδυσσέας Ελύτης
  • Τα ρω του έρωτα, ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ
  • 100 χρόνια μοναξιάς, Γκαμπριέλ Γκαρσία Μαρκές
  • Ο Αλχημιστής, Π. Κοέλο
  • Το όνομα του ρόδου, Ουμπέρτο Έκο
  • Ο κόσμος της σοφίας, Γκάαρντερ


Η γιορτή των ερωτευμένων πλησιάζει. Διαβάστε τα ερωτικά ποιήματα στην Ετικέτα "ΈΡΩΤΑΣ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΗ" και ψηφίστε το ερωτικό ποίημα που σας άρεσε περισσότερο(μπορείτε να επιλέξετε 1 ποιητή ή και περισσότερους)


ΣΟΦΟΚΛΗΣ

Ἔρως ἀνίκατε μάχαν, Ἔρως, ὃς ἐν κτήμασι πίπτεις, ὃς ἐν μαλακαῖς παρειαῖς νεάνιδος ἐννυχεύεις, φοιτᾷς δ’ ὑπερπόντιος ἐν τ’ ἀγρονόμοις αὐλαῖς· καὶ σ’ οὔτ’ ἀθανάτων φύξιμος οὐδεὶς οὔθ’ ἀμερίων σὲ γ’ ἀνθρώπων. Ὁ δ’ ἔχων μέμηνεν.

Ρ. Μ. ΡΙΛΚΕ

Βγάλε τα μάτια μου: μπορώ να σε δω
Κλείσε τ’ αυτιά μου: μπορώ να σε γρικήσω
Και χωρίς πόδια μπορώ σ’ εσε να ρθω ,
Και δίχως στόμα μπορώ να σ’ εξορκίσω.
Σπάσε τα μπράτσα μου: θα σε κρατά η καρδιά μου
Πνίξε μου την καρδιά, μα το μυαλό μου θα χτυπά.
Κι αν ρίξεις στο μυαλό μου τη φωτιά,

Θα σε κρατώ μες το αίμα μου κλεισμένον.


ΤΑΣΟΣ ΛΕΙΒΑΔΙΤΗΣ

… για να γεννηθείς εσύ,
κι εγώ για να σε συναντήσω
γι’ αυτό έγινε ο κόσμος…




ΣΟΦΟΚΛΗΣ, Αντιγόνη, στ.523

" Οὔτοι συνέχθειν, ἀλλὰ συμφιλεῖν ἔφυν. "

"Δε γεννήθηκα να μοιράζομαι το μίσος αλλά την αγάπη"