
Δίνεται στους μαθητές ένα κείμενο ή απόσπασμά του που μπορεί να είναι φωτοτυπία από το σχολικό βιβλίο, απόσπασμα εφημερίδας ή περιοδικού ή ειδικά τροποποιημένο κείμενο για τις ανάγκες της αξιολόγησης. Το κείμενο αυτό είναι δυνατό να συνοδεύεται από σκίτσα ή φωτογραφίες, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αντιληπτική ικανότητα των μαθητών της συγκεκριμένης τάξης και να αναφέρεται σε ένα από τους θεματικούς κύκλους που έχουν διδαχθεί. Με βάση το κείμενο που δόθηκε, ζητείται
- Να απαντήσουν οι μαθητές σε 4
ερωτήσεις που βαθμολογούνται με 2,5 μονάδες η κάθε μία. Οι ερωτήσεις αυτές αναφέρονται
·
Στο περιεχόμενο του κειμένου (αντί για
αυτή την ερώτηση κατανόησης μπορεί να ζητηθεί η περιληπτική απόδοση του
κειμένου σε 50-80 λέξεις)
·
Στην αναγνώριση της οργάνωσης του
κειμένου (σύνδεση προτάσεων ή παραγράφων, διαρθρωτικές λέξεις, τρόποι ανάπτυξης
παραγράφων κλπ.)
·
Στην αναγνώριση της λειτουργίας των
διαφόρων μορφοσυντακτικών δομών- φαινομένων που έχουν διδαχτεί τα παιδιά και
σχετίζονται με τους επικοινωνιακούς στόχους του κειμένου.
·
Στην αξιοποίηση του λεξιλογίου του
κειμένου (συνώνυμα, αντώνυμα, σημασία λέξεων κλπ.)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου