Δέος ένοιωσε εμπρός στην απίστευτη ομορφιά των ελληνικών έργων τέχνης της κλασικής εποχής και πόνο γιατί τα αντικείμενα αυτά βρίσκονταν τόσο μακριά από τη γη που τα γέννησε.
Η διήγηση του Άρη Καλογερόπουλου, όπως αναγράφεται στην ιστοσελίδα της κίνησης «I am Greek and I want to go home» (www.iamgreek.gr), που δημιούργησαν μαζί με τον Αλέξη Μανθεάκη με σκοπό τον επαναπατρισμό των ελληνικών μνημείων, προκαλεί αίσθηση.
«Μακριά από τον ήλιο και τον ουρανό της Ελλάδας, σπασμένα και κυρίως μισά, τα τμήματα του Παρθενώνα, ο οποίος στέκεται στην Αθήνα εδώ και χιλιάδες χρόνια, απλώς κρέμονται στερεωμένα, χωρίς κανένα νόημα», εξηγεί ο καλλιτέχνης, προσπαθώντας να περιγράψει την εσωτερική επιθυμία που τον οδήγησε στη λήψη και στη δημοσίευση των φωτογραφιών από τα «ξενιτεμένα» ελληνικά γλυπτά και αγάλματα.
Ο Άρης Καλογερόπουλος ζει και δραστηριοποιείται στο Όλντενμπουργκ της Γερμανίας. Η πρώτη φωτογραφία δημοσιεύτηκε στην προσωπική του σελίδα στο Facebook, τον Φεβρουάριο του 2012. Ακολούθησαν πολλές άλλες, οι οποίες άρχισαν να αναμεταδίδονται από χιλιάδες ανθρώπους με εντυπωσιακό ρυθμό, προκαλώντας αίσθηση, δημόσια στήριξη, δράσεις και -τελικά- την κίνηση. Η επίσημη ιστοσελίδα της πρωτοβουλίας έγινε πραγματικότητα στις 14 Ιουλίου 2012.
Πρώτη επαφή του εικονικού επισκέπτη είναι ένα βίντεο με φωτογραφίες, στις οποίες περίοπτη θέση έχει η εικόνα της Καρυάτιδας, της μοναδικής Κόρης του Ερεχθείου που βρίσκεται στο εξωτερικό. Οι μικρές, αλλά δυνατές φράσεις που τις συνοδεύουν, δίνουν τον τόνο: «Βοήθησέ με να γυρίσω στον τόπο μου», «Μπορείς να κλέψεις ένα άγαλμα, αλλά δεν μπορείς να κλέψεις την καταγωγή μου», «Με κρατάνε όμηρο», «Βοήθησέ με να γυρίσω σπίτι μου», «Γεννήθηκα στην Ελλάδα, οι αδελφές μου είναι εκεί», «Μόνη».
Μόλις πριν από λίγες μέρες, κυκλοφόρησε στο Διαδίκτυο η νέα εκστρατεία του «I am Greek and I want to go home». Επίκεντρό της, το βίντεο με τις ειδικά επεξεργασμένες φωτογραφίες, που αναπαριστούν περιβόητα μνημεία του κόσμου, μισοκατεστραμμένα, έτσι όπως τα φαντάστηκε ο καλλιτέχνης ότι θα διαμορφώνονταν αν ο γνωστός λόρδος του 19ου αιώνα τα είχε επισκεφτεί. Μια μικρή φράση, από την οποία κάθε φορά αλλάζει μόνο το όνομα της πόλης, τις συνοδεύει.
«Αν ο Έλγιν ήταν στο Παρίσι», ο πύργος του Άιφελ θα ήταν μισογκρεμισμένος. Αν είχε περάσει από τη Νέα Υόρκη, το Άγαλμα της Ελευθερίας θα ήταν κομματιασμένο. Ο Χριστός Λυτρωτής -το ορόσημο του Ρίο ντε Τζανέιρο- αποκεφαλισμένος. Η Βασιλική του Αγίου Πέτρου, στο Βατικανό, χωρίς τρούλο. Οι γιγαντιαίες μορφές των τεσσάρων Αμερικανών προέδρων από το Μνημείο του όρους Ράσμορ στην Ντακότα, κατακερματισμένες. «Ο Έλγιν, όμως, πέρασε από την Αθήνα», αναγράφεται στην τελευταία -ανεπεξέργαστη- φωτογραφία. Είναι ο Παρθενώνας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου