Γ. ΝΤΥΕΡ

Γ. ΝΤΥΕΡ
Θα ήθελα να ταξιδέψω όσο πιο μακριά μπορώ. Θα ήθελα να φτάσω τη χαρά που είναι στην ψυχή μου. Και ν΄αλλάξω τα σύνορα που ξέρω και να νιώσω τη σκέψη και το πνεύμα μου να ωριμάζουν. Θα ήθελα να ζήσω, να υπάρχω, ¨να είμαι". Και να ακούω τις αλήθειες μέσα μου.

Παρασκευή 27 Ιουλίου 2012

ΤΟΣΚΑ (TOSCA), PUCCINI (2011)





Μια ιστορία παθιασμένου έρωτα ανάμεσα στην ντίβα της όπερας Φλόρια Τόσκα και τον ζωγράφο και ιδεαλιστή δημοκράτη Μάριο Καβαραντόσι με φόντο την πολιτική σύγκρουση ανάμεσα στα ιδανικά της ελευθερίας και της δικαιοσύνης που πρεσβεύει ο πρωταγωνιστής και στη δεσποτική, ανάλγητη εξουσία του κυνικού αρχηγού της αστυνομίας Σκάρπια, ο οποίος θέλει την Τόσκα για τον εαυτό του. Ο ίδιος καθορίζει με διαβολικό τρόπο μια ροή εξελίξεων, που τελικά επιφέρει το δικό του χαμό, την καταδίκη τού εραστή της Τόσκα και τη θεαματική αυτοκτονία της ίδιας.
Κινούμενη σε ένα ιστορικό περιβάλλον (τη Ρώμη του 1800) όπου οι συνθήκες κινδύνου και βίας βοηθούν την ανάπτυξη έντονων συναισθημάτων, η «Τόσκα» αποτελεί αντιπροσωπευτικό δείγμα του μουσικού κινήματος του βερισμού. Ο Τζιάκομο Πουτσίνι, ο οποίος είχε παρακολουθήσει παράσταση του αιματοβαμμένου δράματος του Γάλλου συγγραφέα Βικτοριέν Σαρντού, είχε γοητευθεί όχι μόνον από τη βιαιότητα των παθών του τριγώνου αλλά και από το ιστορικό πλαίσιο της πλοκής, το οποίο φρόντισε να εντάξει στη μελοποίησή του με αξιοθαύμαστη σκηνική πυκνότητα και οικονομία. Όχι τυχαία, λοιπόν, οι συνεχείς επεμβάσεις του στο λιμπρέτο συνέβαλαν στη θεατρική κορύφωση στις πιο κρίσιμες στιγμές και των τριών πράξεων, ώστε να κρατούν σε αγωνία και διαρκή εγρήγορση τον θεατή. 
Η επιμονή σε ρεαλιστικές λεπτομέρειες, η αναζήτηση των σκηνικών εφέ, τα οξυμένα συναισθήματα –έρωτας, μίσος, πνεύμα θυσίας, αγάπη για την πατρίδα, σκληρότερες, υποδόρια νοσηρές όψεις– αλλά και οι αποσπασματικοί, φορτισμένοι με έντονη δραματικότητα διάλογοι έχουν δικαίως προσδώσει στην «Τόσκα» το χαρακτηρισμό του μουσικού «θρίλερ». Αγαπημένο έργο των σκηνοθετών, η «Τόσκα» έχει δει τη δράση της να μεταφέρεται πολλές φορές στο παρόν, συχνά με επιτυχία. Ο Ντε Άνα, που υπογράφει και τα σκηνικά και τα κοστούμια της παράστασης, αναμένεται να προσφέρει ένα παραδοσιακό μεν, πλην σύγχρονης αισθητικής ανέβασμα. Φημισμένος για τις μεγαλόπρεπες νατουραλιστικές δουλειές του και την έξοχη χρήση φωτισμών και προβολών βίντεο, ο Αργεντινός σκηνοθέτης καλείται –λίγα μόλις χρόνια μετά την εντυπωσιακή παραγωγή του στην Αρένα της Βερόνας– να βρει εκ νέου τα κλειδιά προσαρμογής της μάλλον οικείων διαστάσεων υπόθεσης σε ένα μεγάλο ανοικτό χώρο, αυτόν του Ηρωδείου. 
Έντονη θεατρικότητα όμως –μαζί με έναν ασύλληπτο μελωδικό πλούτο– χαρακτηρίζουν και τη μουσική του Πουτσίνι. Η προσωπική γλώσσα του, που ανταποκρίθηκε με επιτυχία στις απαιτήσεις της εποχής, παραμένει ως τις μέρες μας εξαιρετικά δημοφιλής. Η μουσική της «Τόσκα» έρχεται από την καρδιά και μιλάει στην καρδιά. Σ’ αυτήν αντανακλώνται με σαφήνεια ο χαρακτήρας και η προσωπικότητα των ερμηνευτών. Οι περίφημες άριες «Vissi d’arte» και «E lucevan le stelle» συγκαταλέγονται στις πλέον εμβληματικές του οπερατικού ρεπερτορίου.   
Τις τέσσερις συνολικά παραστάσεις (26-29 Ιουλίου 2012, ΗΡΩΔΕΙΟ) θα διευθύνει ο αρχιμουσικός Μύρων Μιχαηλίδης, ο οποίος εξασφάλισε μια διπλή διανομή διεθνώς καταξιωμένων τραγουδιστών. Στον φερώνυμο ρόλο, που απαιτεί μεγάλη σκηνική επάρκεια και τραγούδι ικανής δραματικής εξαγγελίας, εναλλάσσονται η Ιταλίδα υψίφωνος Ντανιέλα Ντεσί και η Ρουμάνα Τσέλια Κοστέα. Η πρώτη είναι μία από τις ελάχιστες πλέον ηγερίες του βεριστικού ρεπερτορίου, η δεύτερη βραβεύτηκε πέρυσι από τους Έλληνες μουσικοκριτικούς γι’ αυτήν ακριβώς την ερμηνεία της. Τον φλογερό πατριώτη Καβαραντόσι, ρόλο που βοά για τραγούδι εκφραστικής, ζωηρής  ιταλοπρέπειας, ερμηνεύουν ο Αμερικανός τενόρος Καρλ Τάνερ και ο Χιλιανός Τζανκάρλο Μονσάλβε. Οι Γεωργιανοί βαρύτονοι Λάντο Ατανέλι και Γκεόργκε Γκαγκνίτζε υποδύονται τον χαρακτήρα του σαδιστή και λάγνου αριστοκράτη Σκάρπια.






Μουσική διεύθυνση Μύρων Μιχαηλίδης
Σκηνοθεσία – Σκηνικά - Κοστούμια Ούγκο Ντε Άνα
Φωτισμοί Βινίτσιο Κέλι
Βίντεο Σέρτζιο Μετάλλι
Διεύθυνση χορωδίας Αγαθάγγελος Γεωργακάτος
Διεύθυνση παιδικής χορωδίας Ρόζη Μαστροσάββα
Μετάφραση ποιητικού κειμένου Έφη Καλλιφατίδου

Φλόρια Τόσκα Ντανιέλα Ντεσσί (26, 28/7) – Τσέλια Κοστέα (27, 29/7)
Μάριο Καβαραντόσσι Καρλ Τάννερ (26, 28/7) – Τζανκάρλο Μονσάλβε (27, 29/7)
Βαρόνος Σκάρπια Λάντο Ατανέλι (26, 28/7)  – Γκεόργκε Γκαγκνίτζε (27, 29/7)
Τσεζάρε Αντζελόττι Τάσος Αποστόλου
Νεωκόρος Δημήτρης Κασιούμης
Σαρρόνε Παύλος Σαμψάκης
Δεσμοφύλακας Χρήστος Αμβράζης
Σπολέττα Ζαχαρίας Τσούμος
Βοσκός Χριστίνα Ασημακοπούλου

Συμμετέχει η Ορχήστρα και η Χορωδία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, καθώς και η Παιδική Χορωδία ROSARTEι τον ρόλο στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα του κόσμου. Στη δεύτερη διανομή το ρόλο θα ερμηνεύσει ο διεθνούς φήμης Χιλιανός Τζανκάρλο Μονσάλβε. Στον ρόλο του Βαρόνου Σκάρπια ο Γεωργιανός βαρύτονος Λάντο Ατανέλι, ένας από τους δημοφιλέστερους ερμηνευτές του Πουτσίνι και ο επίσης Γεωργιανός Γκεόργκε Γκαγκνίτζε ο οποίος ερμήνευσε πρόσφατα αυτόν το ρόλο στη Μετροπόλιταν της Νέας Υόρκης.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


Μάθηση χωρίς σκέψη είναι χαμένος κόπος. Σκέψη χωρίς μάθηση είναι κίνδυνος. Κομφούκιος
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Η ΧΑΡΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

Αγαπητά παιδιά,

Σας γράφω αυτό το γράμμα για να σας πω δυο-τρία πραγματάκια που έμαθα και που με έκαναν εκστατικά ευτυχισμένη. Σήμερα είμαι πολύ μεγάλη σε ηλικία: να φανταστείτε ότι ήμουν δέκα χρονών τον περασμένο αιώνα! Λοιπόν ακούστε:

Μερικοί άνθρωποι γίνονται ευτυχισμένοι κάνοντας εκδρομές και παίζοντας παιχνίδια, ενώ άλλοι χαίρονται με αγκαλίτσες και φιλάκια, με χορούς και με τραγούδια. Υπάρχουν αρκετοί που τους αρέσουν τα ωραία αντικείμενα. Όλα αυτά είναι σούπερ. Ωστόσο, αν πάρω παράδειγμα τον εαυτό μου, τίποτα δεν μου αρέσει περισσότερο από το να διαβάζω βιβλία. Όχι επειδή είμαι σπασίκλας και φύτουλας και όλ’ αυτά, αν και μπορείς να το πεις κι αυτό. Τα βιβλία είναι σαν ταξίδια και σαν παιχνίδια: διαβάζοντας πετάμε με μεγάλες φτερούγες σε τόπους μακρινούς, εξερευνάμε τις ζωές άλλων ανθρώπων, νιώθουμε αγαπούλες, συγκινήσεις· μέσα στις σελίδες βρίσκουμε εμπειρίες που μοιάζουν με τις δικές μας, ή, ακόμα καλύτερα, δεν μοιάζουν με τις δικές μας - είναι πιο καταπληκτικές! Θυμάμαι πως όταν διάβασα την ιστορία του Ροβινσώνα Κρούσου ένιωσα ανακούφιση: αν ναυαγούσα σε έρημο νησί, όχι μόνο θα επιζούσα αλλά θα περνούσα τέλεια. Τα βιβλία καθησύχασαν τους φόβους μου: κατάλαβα ότι η ζωή είναι μια περιπέτεια κι ότι ποτέ δεν θα βαδίσω μόνη – τα βιβλία θα με συνοδεύουν σαν ζωντανά πλάσματα, θα με παρηγορούν και θα χαϊδεύουν την ψυχή μου. Τώρα που σας γράφω, θυμάμαι ότι συχνά η ψυχή μου ήταν ταραγμένη: είχα ένα σωρό προβλήματα στο σχολείο και στο σπίτι· ένιωθα αγωνία και, μια νύχτα, νομίζω πως είδα φάντασμα.

Όμως, θυμάμαι επίσης πως, όταν ήμουν παιδί σαν εσάς, η καλύτερη ώρα της μέρας ήταν όταν διάβαζα τα βιβλία που τότε ονομάζαμε «εξωσχολικά». Τα εξωσχολικά ήταν πιο αστεία και πιο συγκινητικά από τα σχολικά, πράγμα φυσικό εφόσον το βιβλίο της γραμματικής δεν είναι αστείο και συγκινητικό. Ωστόσο, αν είμαστε τυχεροί κι έχουμε συμπαθητικούς και γλυκούληδες δασκάλους, η γραμματική, η αριθμητική, η ιστορία, η φυσική είναι κι αυτές σχεδόν αριστούργημα.

Επιστρέφω όμως στα μυθιστορήματα, στα διηγήματα, στους μύθους. Η χαρά της ανάγνωσης ήταν, κάπου κάπου, στενοχώρια. Τι παράξενο ε; Μερικές φορές, οι ιστορίες ήταν λυπητερές, στα παραμύθια οι ήρωες περνούσαν τα πάνδεινα: ένα κοριτσάκι που πουλούσε σπίρτα πάγωσε μέσα στο χιόνι, ένα αγοράκι χάθηκε στο άγριο δάσος... Παρότι έκλαιγα γοερά, ήμουν ευχαριστημένη: ένιωθα «κάτι». Θέλω να πω, δεν μπορούμε να χαμογελάμε διαρκώς: οι άνθρωποι γίνονται σοφότεροι νιώθοντας, κάπου κάπου, λύπη, οίκτο, αγανάκτηση. Κυρίως όμως, γίνονται εκστατικά ευτυχισμένοι: δοκιμάστε να ζήσετε τη ζωή του αναγνώστη και θα με θυμηθείτε.

ΣΩΤΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ


Η Δήμητρα Μηλ. διαβάζει και σας προτείνει....ψάξε στην ομώνυμη ετικέτα παραπάνω στα ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ....

Η Δήμητρα Μηλ. διαβάζει και σας προτείνει....ψάξε στην ομώνυμη ετικέτα παραπάνω στα ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ....

ΕΚΕΒΙ

ΕΚΕΒΙ
Εθνικό Κέντρο Βιβλίου

Cute Finding NemoCute Finding Nemo

ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΕΟΤΟΚΑΣ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ


Κ. ΚΑΒΑΦΗΣ

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

Ν. ΠΕΝΤΖΙΚΗΣ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Μ.ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣ

ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ

ΝΙΚΟΣ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ

ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΗ

ΜΑΡΩ ΔΟΥΚΑ

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ...από τον Skipper

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ...από τον Skipper
τα 10 πιο αγαπημένα μου βιβλία που με ταξίδεψαν.....

να μην ξεχάσω να δανειστώ και να διαβάσω...

  • Ο Θεός των μικρών πραγμάτων, Arundhati Roy
  • Δυο φορές Έλληνας, Μένης Κουμανταρέας
  • Οδυσσέας, James Joyce
  • O μύθος του Σίσσυφου, Αλμπέρ Καμύ
  • Μεγάλες προσδοκίες
  • Ο θεός των μικρών πραγμάτων
  • Ο έρωτας στα χρόνια της χολέρας, Γκαμπριέλ Γκαρσία Μαρκές
  • Μικρά Αγγλία, Καρυστιάνη
  • Σιντάρτα, Έρμαν Έσσε
  • Έρως, θέρος, πόλεμος, Ευγενία Φακίνου
  • Το μονόγραμμα, Οδυσσέας Ελύτης
  • Τα ρω του έρωτα, ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ
  • 100 χρόνια μοναξιάς, Γκαμπριέλ Γκαρσία Μαρκές
  • Ο Αλχημιστής, Π. Κοέλο
  • Το όνομα του ρόδου, Ουμπέρτο Έκο
  • Ο κόσμος της σοφίας, Γκάαρντερ


Η γιορτή των ερωτευμένων πλησιάζει. Διαβάστε τα ερωτικά ποιήματα στην Ετικέτα "ΈΡΩΤΑΣ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΗ" και ψηφίστε το ερωτικό ποίημα που σας άρεσε περισσότερο(μπορείτε να επιλέξετε 1 ποιητή ή και περισσότερους)


ΣΟΦΟΚΛΗΣ

Ἔρως ἀνίκατε μάχαν, Ἔρως, ὃς ἐν κτήμασι πίπτεις, ὃς ἐν μαλακαῖς παρειαῖς νεάνιδος ἐννυχεύεις, φοιτᾷς δ’ ὑπερπόντιος ἐν τ’ ἀγρονόμοις αὐλαῖς· καὶ σ’ οὔτ’ ἀθανάτων φύξιμος οὐδεὶς οὔθ’ ἀμερίων σὲ γ’ ἀνθρώπων. Ὁ δ’ ἔχων μέμηνεν.

Ρ. Μ. ΡΙΛΚΕ

Βγάλε τα μάτια μου: μπορώ να σε δω
Κλείσε τ’ αυτιά μου: μπορώ να σε γρικήσω
Και χωρίς πόδια μπορώ σ’ εσε να ρθω ,
Και δίχως στόμα μπορώ να σ’ εξορκίσω.
Σπάσε τα μπράτσα μου: θα σε κρατά η καρδιά μου
Πνίξε μου την καρδιά, μα το μυαλό μου θα χτυπά.
Κι αν ρίξεις στο μυαλό μου τη φωτιά,

Θα σε κρατώ μες το αίμα μου κλεισμένον.


ΤΑΣΟΣ ΛΕΙΒΑΔΙΤΗΣ

… για να γεννηθείς εσύ,
κι εγώ για να σε συναντήσω
γι’ αυτό έγινε ο κόσμος…




ΣΟΦΟΚΛΗΣ, Αντιγόνη, στ.523

" Οὔτοι συνέχθειν, ἀλλὰ συμφιλεῖν ἔφυν. "

"Δε γεννήθηκα να μοιράζομαι το μίσος αλλά την αγάπη"