Το 1987 για λογαριασμό του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού ολοκληρώθηκε η ναυπήγηση και καθελκύστηκε ομοίωμα αρχαίας ελληνικής τριήρους με το όνομα ΟΛΥΜΠΙΑΣ, βάσει όλων των αρχαιολογικών στοιχείων και τους νόμους Φυσικής, αντοχής υλικών κ.λπ.
Με τη ναυπήγηση αυτή δόθηκε οριστικό τέλος σε πολλές διαφωνίες που υπήρξαν τόσο ως προς τις πραγματικές διαστάσεις όσο και για τη λειτουργικότητα που είχε αυτός ο τύπος σκάφους κατά την αρχαιότητα. Μετά την καθέλκυση (Καλοκαίρι του 1987) και τις δοκιμές που ακολούθησαν οι επιδόσεις που ανέπτυξε η ΟΛΥΜΠΙΑΣ υπήρξαν εκπληκτικές. Κατάφερε και ανέπτυξε ταχύτητα προσεγγίζοντας τους 10 κόμβους. Έπλευσε επί ώρες με ταχύτητα 4 κόμβων με τους μισούς κωπηλάτες εκ περιτροπής. Εκτέλεσε στροφή πλοίου 180° σε χρόνο ενός μόνο λεπτού της ώρας και με τόξο μικρότερο των 2,5 μηκών του πλοίου. Επιπλέον η εκπαίδευση των κωπηλατών στο συγχρονισμό της ερεσίας (κωπηλασίας) υπήρξε σχετικά ταχεία (δύο εβδομάδες).
Olympias is a reconstruction of an ancient Athenian trireme.
She was constructed from 1985 to 1987 by a shipbuilder in Piraeus. Finance came from the Hellenic Navy and donors such as Frank Welsh (a Suffolk banker, writer and trireme enthusiast). The building was advised by the historians J. S. Morrison and John F. Coates and the classics teacher Charles Willink, who with Welsh founded the Trireme Trust that initiated the project, and drew on evidence gained from underwater archaeology. The Trireme Trust is now chaired by Professor Boris Rankov (Royal Holloway University of London).
The bronze bow ram weighed 200 kg. The ship was built from Oregon pine and Virginia oak.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου